גרמזיאן לא ירכוש את בנין; מניית השלד הבורסאי נפלה ב-64%

בכך מחקה המניה עלייה של 400% שצברה בארבעת החודשים ■ דוד בניאשוילי, בעל השליטה בחברת בנין: "לצערי, גרמזיאן החליט לנטוש את העסקה ואת הציבור שהאמין בו"

ביטוח, סלולר, חיפושי גז ונפט - נכון להיום לא יצא לפועל אף לא אחד מהמיזמים שנקשרו בתקופה האחרונה בשמה של משפחת גרמזיאן מקנדה. לאחר שגישושים של נציגי המשפחה אצל קבוצת אי.די.בי לגבי רכישת כלל ביטוח לא הובילו לעסקה, ושבועיים לאחר ההחלטה שלא להגיש הצעה במכרז הסלולר "מסיבות של אי-רצון לחשוף חלק ניכר מפעילות המשפחה", נסוגה משפחת גרמזיאן גם מההסכם לרכישת השלד הבורסאי של חברת בנין, שנחתם בחודש נובמבר.

בתגובה צנחה מניית חברת בנין - שאמורה הייתה לרכז את עסקי החיפושים של המשפחה בישראל - בשיעור חד של 64% ביומיים (מתוכם 41% היום). בכך מחקה המניה עלייה של 400% שצברה בארבעת החודשים מאז דיווח העסקה על אודות העברת הבעלות.

משפחת גרמזיאן מטילה את האשמה לביטול העסקה על חברת בנין, שבשליטת דוד בניאשוילי. עוה"ד אודי כנעני ועפר פירט, המייצגים את המשפחה: "חברת גלובל אנרג'י של גרמזיאן ונציגיה עשו מאמץ רב להשלים את העסקה, תוך מתן ארכה למוכרים לעמוד בתנאים לקיומה. לצערנו, הדבר לא צלח גם בתום הארכה, ועל כן, בהתאם לתנאי העסקה, נאלצנו לסיימה. בעליה של גלובל אנרג'י נחושים להשקיע בישראל ולכן החברה תמשיך לתור ולחפש עסקאות והזדמנויות עסקיות נוספות, והעתיד יוכיח את זה".

בניאשוילי מימש מניות

דוד בניאשוילי אמר היום ל"גלובס": "החברה הייתה על סף השלמת הסדר נושים, ולצערי, מסיבות שאני לא מבין, החליט גרמזיאן לנטוש את העסקה ואת הציבור שהאמין בו".

בניאשוילי עצמו דווקא ניצל את העליות במניית בנין ומימש בתקופה האחרונה 11% מהון החברה תמורת 1.3 מיליון שקל, וירד לאחזקה של 43.9%. מכירת המניות נעשתה במסגרת מהלך להוצאת מניית החברה מרשימת השימור. כמו כן, היה זה תנאי מתלה לביצוע העסקה עם גרמזיאן.

גרמזיאן, משפחה יהודית-קנדית שהונה נאמד במיליארדי דולרים, הוצגה בדיווח לבורסה כבעלת "ניסיון בתחומי חיפושי הגז והנפט, הכולל מעורבות בפיתוח ובהפקה של מאות בארות גז ונפט בצפון אמריקה. נוסף לכך מחזיקות החברות שבשליטת הרוכש בניסיון ניהולי רב בתחומים אלו, לרבות בתחום ניהול הסיכונים".

בנין היא חברה להשקעות העוסקת בהפעלת בתי אבות ובתי חולים סיעודיים, וכן בייזום פרויקטים של בנייה למגורים בצפון הארץ. על פי ההסכם שנחתם, בעל השליטה ביניאשוילי אמור היה לרכוש את כל נכסי החברה והוא יטול על עצמו את כל התחייבויותיה. ביניאשוילי כבר תכנן את המהלך הבא - רכישת השליטה בחברת נדל"ן אחרת, אקסום, מידי משה שוסטר וידין סגל במסגרת הסדר חוב, והעברה של פעילות אליה.