אחרי ההערה האנטישמית: המעצב ג'ון גליאנו הודח מ"דיור"

מעצב האופנה הבכיר פוטר היום מעבודתו בבית האופנה הצרפתי "דיור", זאת לאחר שבימים האחרונים הופנו כלפיו האשמות על הערות אנטישמיות וגזעניות

מעצב האופנה הבכיר ג'ון גליאנו פוטר היום (ג') מעבודתו בבית האופנה הצרפתי "דיור". בימים האחרונים הופנו כלפי גליאנו האשמות על הערות גזעניות ואנטישמיות - כך דווח בגלי צה"ל.

גליאנו נעצר לאחר ששתי נשים התלוננו כי גליאנו צעק וגידף אותן באופן גזעני את השוהים בבר פריזאי. תלונה נוספת הגיעה מעובד בבית-קפה בבירת צרפת. המלצר סיפר כי גליאנו הטיח בו: "אנשים כמוך אמורים להיות מתים כיום - הוריך היו אמורים להיחנק בגז".

בעקבות ההאשמות, בית האופנה היוקרתי החליט להשעות בסוף השבוע את המעצב בן ה-50.

מנהל המותג "כריסטיאן דיור", סידני טולדנו, אמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מזועזע מהמקרה, והוסיף כי ינקוט צעדים חריפים נגד גליאנו. "התנהגותו של גליאנו מחפירה ומהווה ניגוד גמור לערכיו של כריסטיאן דיור האיש", קבע טולדנו.

גליאנו נחשב לאחד מבכירי המעצבים בעולם ושייך לבית האופנה הגדול LVMH, הכולל את המותג "דיור". המעצב הבריטי גדל בשכונת מצוקה והפך לאחת ההבטחות הגדולות של עולם האופנה, השיק קו הנושא את שמו, התמנה למעצב הבית של ז'יבנשי וב-1997 מילא את תפקיד המעצב הראשי של כריסטיאן דיור.

הוא ידוע כאישיות יוצאת דופן, בעל עיצובים מפתיעים ומרעיד לא פעם את עולם האופנה, אך לדעת רבים עבר את הגבול בסרטון שפורסם בשבוע האחרון, בו נצפה מתוודה על אהבתו להיטלר.

"אני מזועזעת מהתנהגותו של גליאנו", הגיבה השחקנית נטלי פורטמן, שמקדמת את הבושם "מיס דיור" של בית האופנה. "כמי שגאה ביהדותה אני מסרבת לכל קשר עסקי עם גליאנו, שהתנהגותו עוררה בי גועל. אני מקווה שלפחות ההערות הנוראיות האלה יזכירו לכולנו להגיב בחומרה ולפעול כנגד גזענות".

פורטמן, שזכתה כשחקנית הטובה ביותר בטקס האוסקר השבוע, נצפתה רבות לובשת את בגדי המותג ולא פעם את עיצוביו של גליאנו.

פיטוריו של גליאנו מגיעים בעיתוי משמעותי מבחינת עולם האופנה. היום נפתח שבוע האופנה בפריז, ובעוד 3 ימים יעלה בית האופנה דיור תצוגת בגדים חדשה על המסלול, שאותה מובילה הקולקציה החדשה של גליאנו.

"נכון לעכשיו לא ברור אם התצוגה אכן תתקיים", אמרו במשרדים הראשיים של דיור.