ינאי אופטימי: "טבע תרוויח מרפורמות הבריאות בארה"ב"

מנכ"ל טבע בטקס ההשקה של המרכז הלוגיסטי בשוהם: אנו צופים כי עוד 31 מיליון אמריקנים יוכלו לרכוש תרופות שהם לא יכולים לקנות כיום, וככל הנראה הם ירכשו תרופות גנריות

חברת טבע , יצרנית התרופות הגנריות המובילה בעולם, מצפה להרוויח מרפורמת הבריאות של ממשל אובמה בארה"ב ומתוכניות אחרות אשר מטרתן להביא תרופות זולות יותר לשוק האמריקני.

שלמה ינאי, מנכ"ל החברה אמר היום (ג') ל"רויטרס" לאחר טקס השקת מרכז ההפצה החדש של החברה בשוהם "רפורמת הבריאות והרפורמה בתחומי הביולוגיה הן בכיוון הנכון מבחינת טבע. אנו צופים שעוד 31 מיליון אמריקנים יוכלו לרכוש תרופות אותן הם לא יכולים לקנות כיום, וככל הנראה הם ירכשו תרופות גנריות ולא את התרופות האתיות היקרות מאד".

בשנת 2010 רשמו מכירות התרופות הגנריות של טבע בארה"ב עלייה של 16% והסתכמו ב-5.8 מיליארד דולר. לאחר פירסום הדוחות, טבע פרסמה גם תחזית אשר היתה נמוכה מהציפיות של האנליסטים לשנת 2011 כשהעריכה שהכנסותיה יעלו ב-17% וינועו בין 18.5 מיליארד דולר ל-19 מיליארד דולר וכי רווחי יעלו ל-4.9-5.2 דולר למניה. האנליסטים ציפו להכנסות שנתיות של 18.98 מיליארד דולר על רווחים של 5.3 דולר למניה.

"אנו תמיד נותנים תחזיות לפי מה שאנו מאמינים שתיהיה הדרך הטובה ביותר לעמוד בהן" אמר ינאי והוסיף, "אני מאד אופטימי ביחס לשנה. אני מאמין תציג ביצועים כמו שאנחנו תמיד מציגים - זו תהיה עוד שנה טובה לצמיחה ולהשגת המטרות ארוכות הטווח של טבע".

לדבריו, המרכז הלוגיסטי החדש בו השקיעה טבע יותר מ-100 מיליון דולר, יעזור לחברה להזרים את הזרימה התפעולית בישראל בכך שתאחד את מפיציה ובשל הקרבה לנמל התעופה הבינ"ל ולכביש המהיר המרכזי במדינה - זה יחסוך לנו הרבה כסף. טבע תחזיר את ההשקעה במרכז הלוגיסטי בתוך 5 שנים".

ינאי גם אמר כי טבע עובדת עם ה-FDA על קבלת אישור לגירסתה הגנרית למדלל הדם לובנוקס, אך סרב להגיב בעניינים אחרים.