"הנהג הישראלי נותר עקשן מבחינת צריכת הדלק"

עו"ד משה שחל, שר האנרגיה לשעבר: "המשק הישראלי הרוויח הרבה כסף בשנים האחרונות ממשק האנרגיה" ■ מנכ"ל בז"ן: "הרפורמה במשק הדלק פתחה את התחרות"

"אנחנו מקדמים את התחרות בין חברות וספקי הדלק בישראל, כולל מבחינת תשתיות, תחנות דלק, ועוד. גם במשק הדלק צריכה להיות רגולציה ברורה שתתווה את דרכי הפעילות בתחום", כך אמר חן בר יוסף, ראש מינהל הדלק, בפאנל שעסק במשק הדלק והתחרות בו, במסגרת ועידת האנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה בת"א, בשיתוף "כלכליסט".

עו"ד משה שחל, שר האנרגיה לשעבר, אמר בכנס כי "הממשלה היא מנהל השיווק הגרוע ביותר במשק. היא באה ואומרת לך איך צריך לנהל עסק. הממשלה לא צריכה לטפל בבעיות מסחריות, היא צריכה לטפל בכשלים ולדאוג לחברות ולציבור". לדבריו, "המשק הישראלי הרוויח הרבה כסף בשנים האחרונות ממשק האנרגיה. הרפורמה לא הצליחה מבחינת הנהג הישראלי שנשאר עקשן מבחינת הוצאות הרכב והצריכה של הדלק - הרפורמה לא הצליחה לגרום לצרכנים לחסוך".

שחל הוסיף, כי "מבחינת התחרות יש עדיין בעיות. אם ערבי, דרוזי או נוצרי יבוא למינהל הדלק בבקשה לפתוח תחנת דלק - מפלים אותו לרעה, ואני לא מבין למה".

ישר בן מרדכי, מנכ"ל בז"ן, התייחס אף הוא לתחרות במשק הדלק, ואמר כי "הרפורמה במשק הדלק פתחה את התחרות - ברגע שפתחו את מחירי הדלק לתחרות. בהמשך, המרכיב המרכזי להבטחת אספקה הוא התחרות - ככל שיש יותר תשתיות, ככל שיש יותר השקע - ככה מבטיחים אספקה סדירה".

לדבריו, "ככל שהרגולציה תשכיל להתערב פחות בתחום התחרות - כך היא תובטח יותר ובהתאם האספקה הסדירה. ברמת התזקיק הרפורמה במשק הדלק לא שינתה דבר - היא תמיד היתה".