מגויה ועד גרשט: העבודה הישראלית שמובילה תערוכה בינלאומית

עבודה של אורי גרשט מובילה תערוכה בינלאומית הנפתחת בימים אלה בברצלונה, בנושא אוכל באמנות מהמאה ה-17 ועד היום

עבודתו של אורי גרשט "רימון" נבחרה לשער הקטלוג של התערוכה Eating Art - מגויה ועד פראן אדריה, הנפתחת בימים אלה בברצלונה. יצירת הווידיאו של גרשט הישראלי הוצגה לראשונה לפני כשנתיים בארץ ובעולם ונרכשה לאוסף מוזיאון ישראל. בבחירתה לדימוי המוביל של התערוכה היא זוכה למעמד מיוחד ולהכרה עולמית נוספת באיכותה.

פרנסיסקו גויה, הצייר הספרדי בן המאה ה-17 נחשב לאחד המאסטרים הגדולים בתולדות האמנות ואילו השף הספרדי פראן אדריה נחשב בעיני רבים כיום לשף הטוב ביותר בעולם. הוא אף הוגדר כ"סאלוודור דאלי של המטבח" ומסעדתו El Bulli זכתה לתואר המסעדה הטובה בעולם, שאנשים מזמינים בה תור לארוחה חודשים מראש.

Eating Art היא תערוכה רחבת היקף שתיפתח ב-14 במארס ב"קאסה מילה" או בשמו הנוסף בית לה פדררה, אחד הבניינים ההיסטוריים המרהיבים שתכנן האדריכל אנטוני גאודי בלב ברצלונה.

הבניין משמש כמוזיאון ואתר עלייה לרגל, הן בזכות האדריכלות המרתקת והייחודית של גאודי והן באירוח תערוכות מתחלפות.

התערוכה בוחנת את מערכת היחסים שבין אמנות לאוכל בהיסטוריה המודרנית. היא נפתחת במאה ה-17, עם זרם הטבע הדומם באמנות שהיה אז בשיאו ומגיעה עד ימינו - עם יצירות האוכל של פראן אדריה ועבודות הווידיאו של אורי גרשט, המנהלות דיאלוג מצולם בתנועה עם מושגי הטבע הדומם והוואניטס באמנות.

גרשט מציג בחברה מכובדת, בין אמנים ומאסטרים מתקופות היסטוריות שונות, וביניהם רמברנט, גויה, אנרי רוסו, מאטיס, סזאן, גוגן, מירו, פיקאסו, פונטנה, דאלי, מגריט. ובין האמנים המאוחרים והעכשוויים פרנסיס בייקון, אנדי וורהול, ג'וזף בויס, סינדי שרמן, פול מקארטי, מונה חתום, פישלי ווויס, דמיאן הרסט, האחים צ'פמן ופליקס גונזלס טורס.

גלריה נגא מציגה ביריד הארמורי שואו בניו יורק, שייפתח בסוף השבוע הקרוב, ונחשב לאחד מירידי האמנות החשובים בעולם. בביתן הגלריה יוצגו עבודות של גרשט וכן של טליה קינן, שחר יהלום, אורלי מיברג, מושק אשי, מריק לכנר, נגה אנגלר ועוד.