הכללית תעניק לילדים משקפיים בשווי 600 שקל

השירות יינתן עד גיל 18 לבעלי "פלטינום" ■ מדובר בתגובה ראשונה לביקורת שנמתחה על ביטוח הפרימיום שלה ■ ההטבה במכבי - 400 שקל

שירותי בריאות כללית לקחו ברצינות את הביקורת של משרד הבריאות, שקבע כי ביטוח ה"פלטינום" של הקופה יקר ביחס לשירותים הניתנים בו ולמידת ניצול השירותים מצד המבוטחים. ל"גלובס" נודע כי הנהלת הקופה, בראשות המנכ"ל אלי דפס, מתכוונת להעניק משקפיים או עדשות מגע בחינם לילדים עד גיל 18 המבוטחים בפלטינום, בעלות של 600 שקל.

על-פי התוכנית, שכבר זכתה לאישור משרד הבריאות, ניתן יהיה להחליף משקפיים או עדשות מגע בכל שנה, ועדיין בחינם. כך, תיאורטית, אם ילד יחליף משקפיים בכל שנה מגיל 3 עד גיל 18, שווי ההטבה של הכללית יהיה 9,000 שקל. אם המבוטח מעוניין במשקפיים או עדשות שעולות יותר מ-600 שקל, הוא יצטרך להשלים את ההפרש.

אחד הדברים המהותיים בתוכנית הזאת מבחינה צרכנית, הוא העובדה שמצטרפים חדשים לפלטינום יצטרכו להמתין 3 חודשים בלבד כדי לזכות במשקפיים בחינם. למעשה, אפשר "לעשות סיבוב" על חשבון הקופה - לצרף את הילד לפלטינום ולשלם כמה עשרות שקלים, לקבל משקפיים בחינם ולעזוב את הפלטינום מיד לאחר מכן.

בכללית מודעים לסיכון הכלכלי, אולם הם מבקשים להפגין בכך ביטחון במוצר שלהם. פרץ גוזה, ראש מערך ביטוחי הבריאות ומנכ"ל כללית מושלם, לא חושש מתופעה כזאת: "שיעשו סיבוב, אני לא מפחד. ישלמו פרמיה חודשית של 23 שקל במשך שלושה חודשים ויקבלו משקפיים במתנה. בוודאי שיהיו גם כאלה, אבל הם בטח לא הרוב. התוכנית הזאת היא לא גימיק שיווקי, אלא הטבה ריאלית המותאמת למחירי השוק. רק כדי לסבר את האוזן: ממוצע דמי הביטוח לילד בכללית פלטינום הוא כ-270 שקל בשנה, כך שערך השירות החדש הוא כמעט פי-2.5 מסכום הביטוח. אני קורא לכם לנצל את הכיסוי החדש הזה שכמותו לא תמצאו בשום ביטוח משלים אחר".

מי שיצטרף רק בגלל המשקפיים, אולי יישאר בגלל השיניים - זאת לאור העובדה שהפלטינום מעניק טיפולי שיניים משמרים בחינם עד גיל 18. מבוטחים שכבר הצטרפו בעבר לפלטינום, אגב, ייהנו מהשירות החדש באופן מיידי וללא תקופת המתנה. בכללית צופים כי יותר מ-30 אלף ילדים בשנה יממשו את ההטבה החדשה. סקר שערכה הקופה מראה כי בקרב כ-30% מבתי האב עם ילדים עד גיל 18 יש ילדים המרכיבים משקפיים או עדשות.

מגבירים את התחרות

מכבי שירותי בריאות היא הקופה היחידה שהעניקה עד היום שירותי אופטיקה משמעותיים לילדים, במסגרת "מכבי זהב". עם זאת, שווי ההטבה של מכבי עומד על 400 שקל לרכישת משקפיים, לעומת 600 שקל בכללית. המשמעות היא שבכללית רוב הסיכויים שלא תצטרכו לשלם יותר משווי ההטבה (הפרש), ובקופה מאמינים כי ב-90% מהמקרים ההורים יסתפקו במשקפיים ללא עלות נוספת.

בימים הקרובים ייצא מערך הביטוחים המשלימים בכללית, בראשות סמנכ"ל הקופה פרץ גוזה, בקול קורא לספקים מתחום האופטיקה שיבקשו להצטרף להסדר החדש. המשקפיים והעדשות יינתנו רק לילדים שנמצאו כזקוקים לעזרי ראייה, על פי בדיקת מכוני ההסדר.