לא אקזיט לפי הספר: יוניספייר נמכרת ב-35 מיליון דולר

הרוכשת היא אינטרקול האמריקנית ■ בחברה הושקעו בעשור האחרון 22 מיליון דולר

"Unisfair is excited", דווח הלילה בחשבון הטוויטר של חברת יוניספייר לאור הסכם המכירה לחברת InterCall שהתפרסם אמש. עם זאת, מכירתה של מפתחת פלטפורמת התוכנה למצגות ולאירועים וירטואליים, לא הייתה מרגשת מבחינת המשקיעים. החברה נמכרה ב-35 מיליון דולר - לא הרבה לעומת סכום של 22 מיליון דולר שהזרימו אליה הקרנות סקויה ו-NVP בעיקר בחמש השנים האחרונות.

כפי שפורסם ב"גלובס", סקויה עומדת בתקופה הקרובה בפני אקזיט משמעותי עם מכירתה האפשרית של חברת פרוביג'נט לענקית השבבים ברודקום.

פיטרה עובדים

יוניספייר היא חברה ותיקה שהקימו גיא פיקרז ורונן סובול בשנת 2000. זהו הגלגול השני שלה, לאחר שבשנתיים הראשונות לחייה גייסה כספים מהקרנות BVR ו-BCS, מקבוצת "הארץ", ומחברת Kenes. החברה בקושי שרדה את התפוצצות הבועה, והיא נאלצה לפטר חלק גדול מהעובדים וסביב קיומה היה סימן שאלה. החברה הצליחה לעמוד שוב על הרגליים בעזרת המשקיעות החדשות - שתי קרנות מכובדות מעמק הסיליקון, והיום יש לה מרכז פיתוח ברמת גן, 70 עובדים, וגם פתרון די מוצלח.

על לקוחות החברה נמנות חברות ענק כגון IBM, סיסקו, ו-3M. ב-2007 היו הכנסות החברה 15 מיליון דולר וככל הנראה הן הצטמצמו מאז.

אלא שהפתרון, שאותו מגדירה יוניספייר "כטוב ביותר ליצירת קשר וירטואלי עם לקוחות", לא היה מספיק. השוק שאליו פונה החברה - ועידות וכנסים וירטואליים - לא התרומם כפי שצפתה. התוצאה היא הרכישה בידי אינטרקול בהיקף שאינו מרשים במיוחד.

החברה הרוכשת מתכננת לבסס כמרכז פיתוח את הנוכחות הקיימת של יוניספייר בישראל, שבו מועסקים כמחצית מעובדי החברה ואף להרחיב אותו.