לסמוך על הגז המצרי? מידרוג חותכת את הדירוג של אמפל

הסיבה להורדת הדירוג: חוסר הוודאות המתמשך במצרים, המתבטא גם בהורדת דירוג האשראי של המדינה

יממה לפני חידוש אספקת הגז ממצרים לישראל על ידי ספקית הגז המצרית EMG, חברת הדירוג מידרוג (נציגת מודי'ס בישראל) חותכת את דירוג האשראי של אמפל , המחזיקה ב-12.5% מ-EMG. מידרוג הורידה את הדירוג של אמפל לאגרות החוב בסדרות א', ב' ו-ג', לרמה של Baa1 מרמה של A3.

"הורדת הדירוג הנוכחית והותרתו באופק 'שלילי' הינה נוכח רמת אי הוודאות המתמשכת בסביבה הגיאו-פוליטית בה פעילה EMG, המתבטאת גם בירידת דירוג האשראי של מדינת מצרים", נכתב בהודעת מידרוג.

אספקת הגז ממצרים לישראל הופסקה ב-5 בפברואר בעקבות פיגוע חבלני שנעשה אחת מתחנות המדידה שנמצאות לאורך צינור המוביל גז מתעלת סואץ לאל-עריש שבצפון סיני. אמפל דיווחה בעבר כי אספקת הגז צפויה להתחדש ב-17 בחודש, אולם יום לפני אותו מועד הודיעה כי האספקה לא תחודש בתאריך זה, אלא במועד מאוחר יותר בחודש פברואר. השבוע הודיעה החברה כי אספקת הגז תחודש מחר (ו').

מידרוג מותירה את הדירוג של אמפל ברשימת מעקב, מה שאומר שהדירוג יכול לרדת שוב בעתיד. במידרוג מביעים גם חשש מהפסקה באספקת הגז גם לאחר חידושה מחר ומעוניינים לראות תקופה של רציפות באספקת הגז.

"הותרת הדירוג ברשימת מעקב הינה על רקע אי הוודאות הנמשכת לגבי חידוש הזרמת הגז, תוך ציפייה לראות רציפות הזרמה לאורך זמן", נכתב בהודעת מידרוג. בהמשך נרמז כי אם תהיה דחייה נוספת בחידוש אספקת הגז, הדירוג יירד שוב: "יש להדגיש כי הדירוג הנוכחי אינו משקף מצב בו הזרמת הגז אינה מתחדשת תוך זמן קצר".