כלל ביוטכנולוגיה: רווח של כ-500 מיליון ש' מעסקת מדיוונד

(עדכון) - המסחר במניית הביומד, הנמנית עם קבוצת IDB של נוחי דנקנר, יחודש ב-13:05 ■ החברה השלימה את עסקת מדיוונד-פוליהיל-טבע, והרווח יתבטא בדוחות ל-2010

הופסק המסחר במניית הביומד כלל ביוטכנולוגיה , הנמנית עם קבוצת IDB של נוחי דנקנר לקראת דיווח מהותי לבורסה. החברה, בניהולו של ראובן קרופיק מעדכנת לגבי השלמת עסקת מדיוונד-פוליהיל-טבע, וצופה כי הרווח שתרשום ממנה בדוחות הכספיים של 2010 ינוע בין 400 ל-500 מיליון שקל. חלקה ברווח של כלל תעשיות , החברה האם של כת"ב, ינוע בין 236 מיליון שקל ל-295 מיליון שקל.

המסחר במניה הופסק ב-10:06, וחודש בשעה 13:05. עם חידוש המסחר זינקה מניית כלל ביוטכנולוגיה ב-8%, וכעת היא נסחרת בעלייה של 4.3%. כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב) קיבלה היום (ה') הודעה מרשות ניירות ערך כי זו לא תתערב בעמדת החברה, לפיה חדלה כת"ב לשלוט במדיוונד עם השלמת העסקה - ובעצם אישרה את השלמתה.

לאור זאת, בדוחות הכספיים השנתיים של כלל ביוטכנולוגיה לשנת 2010, תוכר ההשקעה הנותרת במדיוונד על בסיס שוויה ההוגן למועד השלמת העסקה, 30 בדצמבר 2010, ותוצג לפי שיטת השווי המאזני.

נזכיר, כי בנובמבר 2010 נודע על שיתוף הפעולה בין טבע , כלל ביוטכנולוגיה ומדיוונד בשוק ריפוי הפצעים העולמי, שהיקפו עומד על 9 מיליארד דולר בשנה. מדיוונד ופוליהיל, החברות הבנות של כת"ב, ישתפו פעולה בפיתוח, ייצור ושיווק המוצרים של פוליהיל ובמקביל, טבע ומדיוונד חתמו על הסכם רשיון משנה בלעדי גלובלי למסחור מוצרי פוליהיל. מדיוונד תרכוש את פוליהיל בשלבים תמורת כ-200 מיליון דולר ותשלומים נוספים לבעלי המניות של פוליהיל, ובמקביל טבע תרכוש את השליטה במדיוונד.