סקר הפרסומות: זוכרים את פלאפון, אוהבים את הבינלאומי

אדלר-חומסקי בולט השבוע במדד הפרסומות הזכורות עם לא פחות מ-4 פרסומות בולטות

הפרסומת לפלאפון, באמצעות אדלר-חומסקי, היא הזכורה ביותר השבוע. שיעורי הזכירה שלה נמוכים ב-20% מהממוצע החצי-שנתי.

הפרסומת לבנק הבינלאומי, באמצעות גליקמן-נטלר-סמסונוב ובכיכובו של אסי כהן, מדורגת זה שבוע שישי ברציפות בראש הפרסומות האהודות. היא מציגה שיעורי אהדה הנמוכים ב-20% מהממוצע החצי שנתי.

הפרסומות לבייגלה אסם באמצעות גלר-נסיס-פובליסיס וזו של הבינלאומי נכנסו השבוע למדד הפרסומות המובילות, למרות שלא שודרו בטלוויזיה. הדבר מצביע על החוזק שלהן בתודעת הציבור.

אדלר-חומסקי מככב השבוע במדד הפרסומות הזכורות עם לא פחות מ-4 פרסומות: לפלאפון, לוטו, בזק ותמי 4.

הפרסומת לבנק אגוד, באמצעות גלר-נסיס-פובליסיס, היא המושקעת ביותר מבחינה תקציבית בשבוע האחרון. לפי יפעת בקרת פרסום, הושקעו בה כ-1.5 מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע ירד משמעותית - מספרן עומד על 272, בהשוואה ל-307 בשבוע שעבר.

סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים השבוע ירד אף הוא ועומד על כ-38 מיליון דולר, לעומת כ-40 מיליון דולר בשבוע שעבר.

מדוע הצליחה פרסומת סלקום להיזכר ללא טלוויזיה?

ביום חמישי האחרון הכין מדד הפרסומות המובילות הפתעה מעניינת, כשבמקום הראשון במדד הזכירות (אם כי בשיעורי זכירה נמוכים יחסית) דורגה פרסומת של סלקום, באמצעות גיתם BBDO.

הפרסומת כלל לא שודרה בטלוויזיה, אלא רק באתרי אינטרנט שונים ובבתי-הקולנוע. בגלל חריגות הממצא הוחלט לבדוק את הנתונים בשנית, ולכן לא פורסם מדד הזכורות והאהובות ב"גלובס" בשבוע שעבר.

מדוע הצליחה פרסומת סלקום להיזכר? כנראה בשל החוזק הקריאטיבי שלה וגם בשל היעדר בולטות מובהקת בקרב הפרסומות האחרות במדיה בימים אלה, שתשתווה בעוצמתה בעיני הציבור לפרסומת של הבנק הבינלאומית.

בעתיד, בגלל העלייה בכוחה של תופעת הקרוס-מדיה, תתבצע חשיבה מחודשת בנוגע לשילובן של מדיות נוספות פרט לטלוויזיה במדד הפרסומות "הזכורות והאהובות".

אסי כהן
 אסי כהן