EMG דוחה חידוש אספקת הגז בשל מתקפת טרור נוספת

(עדכון)- "הזרמת הגז לא תחודש בסוף השבוע. בעלי המניות ב-EMG פנו לממשלותיהם בארה"ב תאילנד ואירופה על-מנת שיאיצו בממשלת מצרים להורות על זירוז חידוש ההזרמה"

קבוצת מרחב השותפה הישראלית הבכירה בספקית הגז המצרי חברת EMG, מאשרת כי גם הפעם לא תעמוד בהערכה שפרסמה ולא תחדש את אספקת הגז לישראל מחר. זאת, בעקבות חילופי אש בין טרוריסטים לאנשי כוחות הביטחון המצריים ב-2 במארס.

זוהי הפעם השלישית שמרחב נאלצת לסגת מהערכות שפרסמה לגבי מועד חידוש אספקת הגז. בניגוד לפעמים קודמות החברה לא מסרה הפעם מועד אחר לחידוש ההזרמה.

מתקפת הטרור נעשתה לאחר שחברת EMG תיקנה את מסוף הגז, אולם בעקבות מתקפת הטרור החברה נאלצה לדחות את המבחנים שתכננה לבצע במסוף הגז, לאחר תיקונו. "לא נגרם כל נזק ואין נפגעים מהתקפת הטרור", מדגישה מרחב.

בהודעת החברה נאמר כי "ככל הנראה הזרמת הגז לא תחודש בסוף השבוע. בעלי המניות ב-EMG פנו לממשלותיהם בארה"ב תאילנד ואירופה על-מנת שיאיצו בממשלת מצרים להורות על זירוז חידוש ההזרמה".

ב-EMG שותפים ממשלת מצרים, איש העסקים חוסיין סאלם, חברת הנפט הלאומית של תאילנד איש העסקים היהודי-אמריקני סם זל חברות מרחב ואמפל שבשליטת יוסי מימן וגופים מוסדיים ישראליים.

חברת אמפל , המחזיקה ב-12.5% מספקית הגז המצרית EMG, הודיעה ביום ראשון שתקיים שביום שני מבחני הזרמת גז, אולם ל"גלובס" נודע כי עד להיום לא בוצעה הזרמה בשטח ישראל.

אספקת הגז ממצרים לישראל הופסקה ב-5 בפברואר בעקבות פיגוע חבלני שנעשה אחת מתחנות המדידה שנמצאות לאורך צינור המוביל גז מתעלת סואץ לאל-עריש שבצפון סיני. אמפל דחתה כבר 3 פעמים את חידוש אספקת הגז. הבוקר הודיעה חברת מידרוג כי היא חותכת את דירוג האשראי של אמפל נוכח הפסקת אספקת הגז ממצרים.