בטר פלייס חושפת את מחירי המנוי: בינתיים בדנמרק בלבד

המנוי ללקוח ללא הגבלת קילומטר ינוע בדנמרק סביב 2000 שקל בחודש, לא כולל את מחיר הרכב

חברת "בטר פלייס" השיקה היום בדנמרק בשיתוף עם רנו את מרכז המבקרים האירופאי שלה ואת התוכניות אותן היא תציע ללקוחות, שמהן אפשר ללמוד גם על התוכניות שיוצעו למנוייה בארץ. מחיר המכונית עצמה, רנו פלואנס Z.E יעמוד בדנמרק על כ-27,500 אירו, שהם כ-138 אלף שקל. המחיר הזה, שפטור ממסים, נחשב "מחיר מציאה" עבור הדנים, שמשלמים על כלי רכב חדשים מס קניה ומע"מ של כ-180%. בישראל, שבה יתרון המס היחסי על רכב רגיל הוא רק כ-60%, יצטרך מחיר המכונית להיות נמוך יותר - ככל הנראה בסביבות ה-125 אלף שקל.

בשלב הראשון תשווק בטר פלייס את המכונית עם חמש חבילות מנוי במחיר קבוע, שמבוססות על מספר הקילומטרים לנהיגה. לנהגים שנוהגים מעל 40 אלף ק"מ בשנה תציע החברה חבילה ללא הגבלת קילומטרים במחיר קבוע של כ-400 אירו לחודש (כ-2000 שקל).

לנהגים, שנוסעים פחות מ-20 אלף קילומטרים בשנה, ינוע המחיר החודשי בין 199 אירו ל-249 אירו לחודש. כל המחירים כוללים "חבילת שירות" מלאה, כולל מספר לא מוגבל של טעינות ברשת עמודי ההטענה של בטר פלייס, החלפת סוללות ללא הגבלה, שירותי ניווט ושירותי תמיכה/גרירה מסביב לשעון. בנוסף ישלם כל מנוי כ-1340 אירו להתקנה חד פעמית של עמדת הטענה פרטית בביתו.

בענף הרכב מציינים כי החבילות בישראל יצטרכו להיות בעלות מדרג שונה בשל ההתמקדות בשוק ציי הרכב, שהקילומטראז' השנתי הממוצע בו מעל 30,000 ק"מ. עם זאת עדיין אפשר לצפות למחירים שינועו סביב 1000 שקל לחודש, פלוס מינוס. בטר פלייס צפויה לפרסם את מדיניות התמחור שלה בישראל רק במחצית השנייה של השנה. החברה מגבשת כיום תוכניות ליסינג שונות בשיתוף עם "GE קפיטל", זרוע המימון של קונצרן GE שאמורה גם לממן את רכישת הסוללות תמורת שיעבוד ההכנסות ממנויים.