מימשו אופציה: קב' חג'ג' קונה את מגדלי הארבעה

ירכשו את פרויקט המשרדים מידי החברות גינדי החזקות והאחים משה ויגאל גינדי תמורת כ-345 מיליון שקל ■ מקורבים לקבוצת חג'ג': "מדובר בעסקת ענק ראשונה לקבוצה"

קבוצת חג'ג', של האחים צחי ועידו חג'ג', מימשו את האופציה לרכישת פרויקט המשרדים ברחוב הארבעה בדרום הקריה שבתל אביב מידי החברות גינדי החזקות והאחים משה ויגאל גינדי תמורת כ-345 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

מקורבים לקבוצת חג'ג' ציינו כי "מדובר בעסקת ענק ראשונה לקבוצת חג'ג' עם כניסתה לבורסה: הקבוצה מימשה את האופציה על מגדלי הארבעה בת"א עם רווח מוכח של כ-80 מיליון שקל על המגדל הדרומי (אשר שווק במסגרת קבוצת הרכישה) ורווח חזוי של 92 מיליון שקל, על פי דו"ח אפס, על המגדל הצפוני (שצפוי להיות משווק במכירה או השכרה)".

כזכור, קבוצת חג'ג' חתמה על האופציה בספטמבר וזו היתה תקפה למשך שישה חודשים. פרויקט מגדלי הארבעה מתוכנן להיבנות על פני שטח של שישה דונם ברחוב הארבעה שבלב ת"א, עליו ניתן להקים שני מגדלי משרדים בני 33 קומות כל אחד, ובסך הכל 65 אלף מ"ר בנוי למשרדים. בנוסף יכלול הפרויקט קומת מסחר. בשטח שמיועד לפרויקט זכו גינדי החזקות ומשה ויגאל גינדי במכרז של מינהל מקרקעי ישראל ביוני 2009, כשהציעו 151.5 מיליון שקל, בתוספת הוצאות הפיתוח המשולמות למינהל, שעמדו על 18.4 מיליון שקל. על כן מוכרות החברות גינדי החזקות ומשה ויגאל גינדי את הפרויקט ברווח של יותר מ-50%.

משה גינדי אישר ל"גלובס" כי האופציה מומשה הבוקר.

על אף שיום לאחר החתימה על האופציה הודיעה קבוצת חג'ג' כי היא העניקה לקרן ההשקעות בנדל"ן, ריט 1, אופציה לזכויות על אחד משני מגדלי הפרויקט, הרי שבינואר החליטה ריט 1 שלא לממש את האופציה. בינתיים שיווקה קבוצת חג'ג' את שטחיו של אחד משני המגדלים במסגרת קבוצת רכישה שארגנה, שאליה הצטרפה חברה בבעלות טדי שגיא, כפי שפורסם ב"גלובס" בתחילת השבוע. זו רכשה ארבע קומות משרדים תמורת כ-80 מיליון שקל.

האחים חג'ג' השתלטו לאחרונה על חברת אסים השקעות וגייסו מאז אג"ח בהיקף של 100 מיליון שקל, במסגרתו הונפקו 80 מיליון שקל למוסדיים ו-20 מיליון שקל לציבור. גיוס האג"ח בוצע בין היתר לצורך מימוש האופציה לרכישת הפרויקט. כעת, משמומשה האופציה, צפויה התחלת שיווקו של המגדל השני, שייבנה ביזמות, וששטחיו יהיו מיועדים למכירה לגופים שונים, או לחילופין להשכרה.

שלא במסגרת החברה הבורסאית, חתומה קבוצת חג'ג' על פרויקטים שונים כמו, בין היתר, צמד מגדלי הצעירים בת"א, מגדלי ת"א על גבול תל אביב-גבעתיים יחד עם חברת אקרו נדל"ן ושותפות עם ניקולאס ברגרואין במגדל מאייר און רוטשילד שבשדרות רוטשילד בלב ת"א.