ישראמקו מעדכנת מ"שמשון": רזרבות גז של 2.3 TCF

(עדכון) - חודש המסחר ביחידות ההשתתפות; ישראמקו עולה ב-2% ■ הרף התחתון המוערך - 1.5 TCF; הרף העליון - 3.4 TCF ■ ההסתברות למציאת גז - 20%

ישראמקו מעדכנת הבוקר (א') מרישיון "שמשון": על-פי הסקר הסייסמי שבוצע ב-2001 ועובד מחדש בפברואר 2010, קיימים בשטחי הרישיון רזרבות גז בהיקף מוערך של 2.3 TCF (טריליון רגל מעוקב). יחידות ההשתתפות של ישראמקו נמצאות בהפסקת מסחר עד לשעה 10:30.

על-פי חוות-הדעת שקיבלה ישראמקו ממעריך רזרבות אמריקני מומחה, מוסמך ובלתי תלוי, הרף התחתון של רזרבות הגז ב"שמשון" מוערכות ב-1.5 TCF והרף העליון - 3.4 TCF.

עוד מעדכנת ישראמקו כי הסיכויים להצלחה גיאולוגית בשטחי הרישיון עומדת על 20%, ומציינת מפורשות כי אין ודאות כי חלק כלשהו מהרזרבות המדווחות אכן יתגלו, וגם אם יתגלו - אין כל ודאות כי יהיה אפשרי מבחינה מסחרית להפיק חלק כלשהו מהן.

נזכיר כי ביום ה' האחרון נחשף ב"גלובס" כי ישראמקו תגדיל בתקופה הקרובה את ההסתברות למציאת גז ברישיון "שמשון" וכן את הכמות הפוטנציאלית של הגז באתר. נזכיר כי ב-30 ביוני הודיעה ישראמקו על תוצאות עיבוד הסקר הסייסמי שנערך ב"שמשון": פוטנציאל הגז עמד על 1.1 TCF בסיכויי הצלחה של 15%. היום, כאמור, הגדילה ישראמקו את רזרבות הגז ואת הסבירות למצוא את כמות הגז האמורה.

רישיון "שמשון" מוחזק על-ידי קבוצת נפטא, אך המחזיקה העיקרית בשטח הרישיון היא כאמור ישראמקו (79%), והיתרה נמצאת בידי שותפות חנ"ל ים המלח (10%), נפטא חיפושים (10%) וחנ"ל (1%). שטח הרישיון כ-400 קמ"ר, והוא ממוקם כ-100 ק"מ מחופי אשקלון. בעבר, גם שותפויות החיפושים של קבוצת דלק, אבנר ודלק קידוחים היו שותפות ברישיון, אך ב-2007 פוצלו ההחזקות, ודלק קידוחים ואבנר קיבלו שטח בגודל 400 קמ"ר מצפון מערב ל"שמשון".