שביתת העובדים הסוציאליים: "צריך לעבוד ב-3 משרות"

10,000 עובדים סוציאליים פתחו הבוקר בשביתה עד הודעה חדשה, בדרישה לשפר את תנאי שכרם. אחרי שהמשא ומתן התפוצץ בסוף השבוע

מחאת העובדים הסוציאליים: במספר מוקדים ברחבי הארץ נערכו הבוקר הפגנות מחאה של העובדים הסוציאליים בדרישה לשפר את תנאי שכרם.

עובדי הרווחה בבאר שבע צעדו והניפו שלטים והשמיעו קריאות בעד שיפור תנאי העסקתם. הצעדה בבאר שבע יצאה הבוקר מרחבת מרכז המורים אל בניין קריית הממשלה בעיר, שם נערכה הפגנה בתום הצעדה.

מול המפגינים נעמד ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ וקרא להם: "אנו תומכים במאבקכם הצודק!". בין הצועדים נמנה גם אהרון, סטודנט לתואר שני בעבודה סוציאלית שסיפר לחדשות 2 באינטרנט כי "גם אני וגם אשתי סטודנטים לעבודה סוציאלית", אמר, "לא ייתכן שאאלץ לעבוד בשלוש משרות על מנת שנוכל להתפרנס בכבוד", דברי הסטודנט. בנוסף, סיפרה לחדשות 2 באינטרנט עובדת סוציאלית בעלת ותק של 40 שנה כי "למרות השכר הזעום, אני ממשיכה לקרוא לאנשים לעבוד במקצוע", והוסיפה, "מדובר במקצוע חשוב עם שליחות, למרות הקשיים", דברי העובדת הסוציאלית.

עם פתיחת השביתה הבוקר, כ-10,000 עובדים לא הגיעו ללשכותיהם, ומאיימים להמשיך את השביתה עד להודעה חדשה.

עובד סוציאלי חדש מרוויח בממוצע 4,183 שקלים בחודש, בעוד שעובד סוציאלי בעל 15 שנות ותק מרוויח בממוצע 5,279 שקלים בחודש. העובדים מבקשים העלאה של 30% בשכרם, וכן תוספת שכר על שעות כוננות מעבר לשעות העבודה הקיימות.

מה מוכן האוצר לתת? האוצר מסכים בשלב זה להעלות את שכרם ב-14.25% בלבד, ומוכן לשקול את נושא שעות הכוננות. בתגובה לדרישות העובדים הסוציאליים, טוענים במשרד האוצר כי שכרם הממוצע בפועל הוא סביר ואף גבוה מהשכר הממוצע במשק. נציגי המשרד קוראים לעובדים לקבל את התוספת שמקבל המגזר הציבורי, ואף הבטיחו להעניק תוספת נוספת בשכר לחוקרי ילדים ותפקידי עובדים סוציאליים נבחרים, בהתאם לצורך המקצועי שהועלה על ידי משרד הרווחה.