החינוכית עושה נאאא....

איך בדיוק מחזיק "המנחה הבכיר" דן מרגלית את הצופים שהתמעטו עד שכמעט התאפסו?

עיתון "הארץ" פרסם ביום שישי (6.3.11) תחקיר נרחב על המכרז שנערך לאחרונה, בו נבחר דן מרגלית להגיש שוב את "ערב חדש". היועץ המשפטי של אגודת העתונאים, עו"ד אילן בומבך, הגדיר את המכרז כ"מקרה חמור ביותר, שעניינו הטיית תוצאות מכרז לטובת מועמד".

בתחקיר מסופר איך המועמדים כלל לא הוזמנו לראיונות עם חברי ועדת המכרז; קיבלו ציונים בסביבות 10 מתוך 100, לעומת מרגלית שזכה בציון 100; איך מכל המועמדים היחיד שהגיע לשלב התמחור היה... כן, מרגלית.

אני לא מתכוון לפרט כאן את מה שכבר נכתב. אבל על אמירה אחת קשה לעבוד לסדר היום, מכיוון שהיא באה מפי האדם האמור להשגיח על כשרותם של מכרזים, כלומר היועץ המשפטי של החינוכית אביגדור דנן. הוא נשאל מדוע לא זומנו המועמדים לראיון עם ועדת המכרז.

קראו את תשובתו: "דובר על בחירת מנחה בכיר שיכול להחזיק את קהל הצופים שנים רבות, גם אם הוא הולך וקטן". איך בדיוק המנחה הבכיר מרגלית מחזיק את קהל צופיו אם הוא הולך ומתמעט? מה גם שהוא התמעט עד כמעט אפס!

אם בכלל, אז בגלל סיבה זו היו צריכים להיפרד ממרגלית, שכן הוא האחראי לבריחת הצופים, בהיותו המגיש הראשי של התוכנית.

התחקיר שפורסם צריך לעניין מספר גורמים: היועץ המשפטי לממשלה - כדי לבחון אם דנן נהג במקרה זה כמי שמחויב למערכת החוק והסדר הטוב, או ליפה ויגודסקי ומרגלית? שר החינוך הוא האחראי על הערוץ, ולכן עליו לבדוק את התנהלות מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית האחראית למכרז ולהליכיו; שר האוצר צריך להסביר את תקינות תקציב הענק המוקצה לתוכנית "ערב חדש" נטולת הצופים ומרובת המגישים; ולא יזיק אם גם התנועה לאיכות השלטון תראה פעילות בענין זה, כפי שהיא מראה בעניינים דומים אחרים; ואם הגורמים הללו חוששים שלא יזמינו אותם יותר לערב חדש, אפשר להרגיע אותם: ממילא כמעט אף אחד לא יראה אתכם שם.

משרד התקשורת עושה: חחח...

למשרד התקשורת יש עכשיו קמפיין פרסומי המיועד להראות כי חברות הסלולר סוחטות כסף מהציבור ללא הצדקה. לצורך העברת המסר שכרה המדינה את שירותיו של עתונאי הספורט רון קופמן, שבהחלט מספק את הסחורה, כלומר מופע של וולגריות וגסות.

הוא צועק, צורח, עושה קולות של פחחח... ופחחההה... . משרד התקשורת אומר שזה הומור. העם באמת נהנה כשעושים לו פחחח...? ואם חלק מ"העם" אוהב את זה, האם תפקידה של מדינת ישראל לעודד "הומור" כזה? - פחח.... עליכם.