נתקעו בפקק: נפילה של 17% במכירת דירות במודיעין

ב-2010 נמכרו 668 דירות חדשות במודיעין, לעומת 806 ב-2009 ■ יזמים: הדבר נגרם מקצב מכרזים איטי. עדיין קיים ביקוש גבוה במודיעין, וירידת המכירות מקורה בירידה שבהיצע

בשנת 2010 נרשמה ירידה משמעותית של של כ-17% במכירת דירות במודיעין לעומת שנת 2009, כך עולה מנתוני משרד הבינוי והשיכון המתייחסים למכירת דירות שנבנו ביוזמת המשרד על קרקע מדינה. על פי הנתונים בשנה החולפת נמכרו בעיר מודיעין 668 דירות, לעומת 806 ב-2009.

יזמים הפועלים בעיר מודיעין בהחלט לא מופתעים מהתוצאות וסבורים כי הדבר נגרם מקצב מכרזים איטי: "הביקוש הגבוה במודיעין עדיין קיים והסיבה לירידת כמות הדירות שנמכרו מקורה בירידה שבהיצע", כך אומרת עפרה חדד סמנכ"ל חברת יורו ישראל הבונה בעיר בשמונה השנים האחרונות.

במקביל, מספקת חדד גם הסבר אפשרי נוסף: "בשנת 2009 יצאו פרויקטים חדשים לשיווק והייתה מסה של דירות שכללה גם דירות עממיות, בנות 3 ו- 4 חדרים, שנמכרו בעיקר למשפחות צעירות ולמשקיעים. ב-2010 מלאי הדירות שנותר למכירה בכל פרויקט כלל בעיקר דירות גדולות ומיוחדות, שמטבע הדברים הן גם יקרות יותר, ולא מתאימות לכל הפלחים באוכלוסיה".

חברה נוספת המכירה את שוק הנדל"ן המקומי במודיעין היא חברת הבנייה י.ח. דמרי. מנהל השיווק של החברה, עמוס דבוש, מסכים גם הוא כי הירידה במכירות נובעת ממחסור במכרזים: "אין היצע ולכן נמכרות פחות דירות. משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל צריכים לחשוב כיצד להוציא עוד מכרזים בעיר ואיל להמשיך ולפתח את מודיעין. מדובר בעיר חדשה וצעירה עם תשתיות חדשות שיוכלו בעתיד לקלות עוד אנשים רבים".

לעומת מקומות אחרים בארץ, העיר מודיעין מיוחדת בכך שכל הקרקעות בתחומה הן קרקעות ציבור, כך שנתוני המשרד משקפים את התמונה האמיתית של מכירת הדירות. בשאר חלקי הארץ, יש להוסיף את נתוני המשרד לבנייה ביוזמה פרטית מה שהופך את הנתונים לפחות מדוייקים.