מנכ"ל משרד הרווחה פועל לקידומו ליו"ר קק"ל

העובדים הסוציאליים שובתים - ונחום איצקוביץ' נפגש עם גורמים בקק"ל ועם גורמים פוליטיים כדי להניע את מועמדותו ליו"ר קק"ל

בשעה שהעובדים הסוציאליים שובתים ושירותי הרווחה קורסים, נראה כי מנכ"ל משרד הרווחה שאמון על מציאת פתרון לסוגיה, עסוק בקידום ענייניו האישיים במישור הפוליטי ובמציאת אפיקים אחרים שיאפשרו לו לעזוב את תפקידו.

ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל משרד הרווחה, נחום איצקוביץ', פועל לקידום ולהכשרת מועמדותו לתפקיד יו"ר קק"ל בהתמודדות מול היו"ר המכהן, אפי שטנצלר. עד הלילה בחצות ניתן להגיש שמות מועמדים לתפקיד.

באחרונה נפגש איצקוביץ' עם גורמים בקק"ל ועם גורמים פוליטיים כדי להניע את מועמדותו. הפגישות התקיימו בשבועות האחרונים, בשעה שכבר היה ברור שהמערכת החברתית במצב קריטי.

איצקוביץ' יהיה מועמד מטעם סיעת העבודה בקק"ל, שנציגיה נבחרו לתפקיד בתקופה שלפני פילוג מפלגת העבודה, ולכן הנאמנות שלהם לא ברורה. חלקם מחויבים לעבודה, ואילו חלק אחר מחויב לסיעת העצמאות. ככל הנראה יזכה איצקוביץ' בתמיכת סיעת העצמאות, ובתמיכתו של השר שלום שמחון, שהפסיד במרוץ על התפקיד לשטנצלר, בעקבות פסיקת בית המשפט. שלום אמנם הסיר את מועמדותו, אולם ככל הנראה הוא אינו מוכן להשלים עם ההפסד.

עם זאת, על אף שאיצקוביץ' מועמד גם הוא מטעם העבודה, לפני כשבועיים החליטה לשכת מפלגת העבודה להתאחד מאחורי מועמדותו של שטנצלר לתפקיד. בכינוס לשכת העבודה לפני כשבועיים הקריא ח"כ בוז'י הרצוג החלטה שהתקבלה קודם לכן על-ידי מזכירות הלשכה המורכבת מכל חברי הכנסת, יו"ר המפלגה הזמני, מיכה חריש, ומזכ"ל המפלגה, חיליק בר, שהתקבלה פה אחד על ידי חברי הלשכה, לפיה "לשכת העבודה עומדת מאחורי בחירתה במר אפי שטנצלר לתפקיד יו"ר קק"ל ומכבדת את הבחירה הדמוקרטית של רוב החברים.

לשכת המפלגה מודעת לכך שמשמעות החלטתה זו הינה כי זהות האדם שיכהן בסופו של דבר כיו"ר קק"ל תוכל להגיע להכרעה בדירקטוריון קק"ל". ממשרד הרווחה נמסר בתגובה כי "מנכ"ל משרד הרווחה לא הגיש מועמדות לתפקיד יו"ר קק"ל".