הסטארט-אפ הישראלי-אמריקני AnyClip בדרך להוליווד

חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם אולפני יוניברסל ■ מנוע החיפוש מאפשר לאתר קטעים בסרט באמצעות מאפיינים כמו דמויות, ציטוטים וחפצים

חברת הסטארט-אפ הישראלית-אמריקנית AnyClip (לשעבר PopTok) הולכת להוליווד. החברה חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם אולפני יוניברסל שבמסגרתו אתרי תוכן ושירותי בידור מובילים, שמשתפים פעולה עם AnyClip, יוכלו להציע למשתמשים גישה לספריית הסרטים של אולפני יוניברסל, ויוכלו לבצע חיפוש במאגר קטעי הסרטים.

החברות לא פרסמו את הפרטים הפיננסיים של ההסכם.

זהו שיתוף הפעולה השני שנחתם השנה בין חברה של קרן JVP לבין גורם בכיר בתעשיית הבידור בהוליווד - הראשון היה של חברת Funtactix , שחתמה על הסכם עם אולפני פרמונט, במסגרתו היא תפתח את משחקי הרשת לסרטים שלהן.

את AnyClip הקימו ב-2007 אהרון כהן, נייט ווסטהיימר, מיכאל (מיקי) שולהוף ואראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP, והיא מפתחת מנוע חיפוש לקטעי וידיאו קולנועיים ספציפיים. שולהוף, שמשקיע בחברה ויושב בדירקטוריון שלה, היה בעבר נשיא ומנכ"ל סוני אמריקה.

AnyClip שואפת ליצור את מאגר קטעי הסרטים הגדול בעולם, ולהציע לגולש מנוע חיפוש בתחום הקולנוע. מנוע החיפוש מאפשר לאתר כל קטע בסרט, באמצעות מאפיינים שונים: הדמויות המשתתפות בהם, פרטי הסצנה, מידע התנהגותי, ציטוטים, חפצים ומותגים.

"סך החיפושים עבור נושאים הקשורים בתחום הסרטים מסתכם ביותר מ-30 מיליארד, המהווים 2% מתוך 1.5 טריליון חיפושים בשנה הנעשים ברשת האינטרנט", אומר אורן נאומן, מנכ"ל החברה. לדבריו, תחום חיפושי הווידיאו ברשת צמח משמעותית בשנתיים האחרונות, והוא צפוי להמשיך ולגדול הודות לצמיחה של המדיות החברתיות.

"חוויה שאינה דומה לשום דבר שהכרנו עד היום"

נאומן הוסיף, כי "תעשיית הסרטים של הוליווד מייצרת מחזור עסקים של יותר מ-50 מיליארד דולר בשנה ואיתור טכנולוגיות מתקדמות שיקדמו את יכולות המכירה של האולפנים הוא נושא העומד בראש סדר העדיפויות שם. אנו צופים כי בקרוב נוכל להודיע על שותפי הפצה נוספים אשר ימנפו את הקטלוג שלנו".

שיתוף הפעולה עם יוניברסל יאפשר ל-AnyClip לקטלג במאגר קטעים מסרטי יוניברסל הפופולריים, בהם טרילוגיית "בחזרה לעתיד", אי.טי ובית החיות, לצד סרטים חדשים יותר, כגון "סקוט פילגרים נגד העולם", וסדרת "מהיר ועצבני". AnyClip מקווה ליצור ערוצי קידום חדשים עבור קטעי הווידיאו שבמאגר ולמסחר את קטלוג התוכן.

"המאגר ש-AnyClip יוצרת מאפשר לנו לספק למשתמשים חוויה שאינה דומה לשום דבר שהכרנו עד היום", הוסיף סם נורי, מנהל שותפויות בכיר מחברת יוניברסל.

על-פי נתוני מאגר המידע IVC, קרן ההון סיכון JVP ושולהוף השקיעו בחברה סכום לא ידוע בשני סבבים, לצד השקעה של חצי מיליון דולר שקיבלה מהמדען הראשי. החברה מעסיקה 40 עובדים, 35 מהם בירושלים והיתר בניו יורק. בעקבות ההסכם הנוכחי, החברה מגייסת עובדים נוספים בישראל.

AnyClip זכתה ב-2009 בתואר "חביבת הקהל" בכנס Disrupt של טק-קראנץ'. החברה פועלת מרובע המדיה בירושלים, לצד חברות נוספות של קרן JVP כמו Qlipso, Minicom ודאבל פיוז'ן.