רמי לוי על "נוף ציון": מנעתי שיכון 300 משפחות ערביות

גלובס tv לוי בראיון לגלובס TV: "בסופו של דבר זו שכונה יהודית; אם מישהו רוצה לאכלס שם ערבים זה היה יוצר סכסוך בינם לבין היהודים"

איש העסקים רמי לוי, שרכש לאחרונה את השליטה בחברת דיגל מידי מבטח שמיר והשתלט בכך על פרויקט "נוף ציון" במזרח ירושלים, טוען כי הוא מנע "פרובוקציה" אותה ניסה לגרום איש העסקים הפלסטיני בשאר אל-מסרי, שביקש גם הוא לרכוש את דיגל.

"יש שם שכונה של 400 יח"ד כאשר 100 יח"ד כבר נבנו וגרות שם 100 משפחות יהודיות", אומר לוי בראיון לגלובס TV. "בא אותו פלסטיני ורצה לקנות את דיגל, לבנות שם שכונה ולאכלס שם ערבים. באופן טבעי זה היה יוצר סכסוך בין יהודים לערבים. בסופו של דבר זו שכונה יהודית ובאופן טבעי אם מישהו בא ומאכלס שם 300 משפחות ערבים ויש שם כבר 100 משפחות יהודיות זה היה יוצר פרובוקציה. אני מנעתי את זה".

כאשר נשאל האם ישנו סיכוי שהוא ימכור את הפרויקט לאל-מסרי במידה והפרויקט יתקשה להתרומם, ענה לוי: "אין סיכוי שנמכור את זה לאל-מסרי. אני מאמין שנעשה שם כסף והכל יהיה בסדר".

לוי התייחס גם לסוגיית עליית מחירי הדירות בישראל ואמר כי ישנן 2 סיבות עיקריות לגאות בנדל"ן: מחירי הקרקעות אותם מכנה לוי "יקרים מאוד בצורה לא ריאלית", וכן שיטת מכרזי הקרקעות של מינהל מקרקעי ישראל.