פשרה טריטוריאלית

איך מתחלק המשחק המסקרן בין ברצלונה לארסנל לשני ערוצים - ערוץ 10 וספורט HD?

יש רגעים שבהם פתרון של בעיות קשות, מזין את האמונה שבעיות קלות תיפתרנה מאליהן. בכפוף לאמונה הזאת, מאז שראיתי איך נפתרה סוגיית השידור הישיר מליגת האלופות הערב, אני מאמין שבקרוב מאוד יגיע גם קץ הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים.

צופי ערוץ הספורט מכירים כבר את הריטואל הזה: אתה מתקדם עם הערוץ לאורך עונת ליגת האלופות: מבלה עם מודי בר-און בכל שלישי ורביעי, צוחק מחידודי הלשון של אבי מלר, רואה את הזיק בעיניים של נדב יעקובי כשהוא מדבר על ארסנל, מתעצבן מהפרשנות של שגיא כהן (יש סיכוי שהוא מממן את החוזה של דני נוימן ברשות השידור, כדי שגם ברגעים הקשים ביותר, נוכל לומר לעצמנו: "היי, הוא מעצבן, אבל לפחות הוא לא דני נוימן!") ואז, ברגע כואב אחד, הם מוכרים את משחקי ההכרעה של העונה לערוצי הברודקאסט, ואתה, האוהד "השרוף", מוצא את עצמך מוקף ב"חובבי כדורגל" שבקושי מבדילים בין מסי לאינייסטה.

השנה, תודה לאל, זה לא קורה: אמנם זכויות השידור של המשחק המסקרן הערב נמכרו לערוץ 10, אבל ערוץ הספורט ישדר אותו הערב בערוץ ה-HD שלו, עם אולפן ליגת אלופות וכל הג'אז הזה.

מרוויחים בגדול

מדובר במשל, קטן אמנם, אבל בכל זאת משל, לכך שכאשר השכל הישר מנצח, כולם מרוויחים: ערוץ 10 בועט עם המשחק הזה ישר "לחיבורים" של משפחת ג'ורנו בערוץ 2 (במיוחד כשהתוכנית הלפני אחרונה לעונה של "היפה והחנון" מקדימה את שידור המשחק), ערוץ הספורט מצליח לקדם עוד יותר את פלטפורמת ה-HD שלו, ולשמור על האולפן - הנכס התוכני הכי גדול שלו (מלבד כמובן זכויות השידור), ואוהדי הכדורגל, בין אם הם מושבעים או סתם "טרמפיסטים", מרוויחים בגדול.

ג' 21:45, ערוץ 10 וספורט 5 HD

פסטיבל הזמר בסגנון הקהילה

"קדם אירוויזיון", ג' 21:00, ערוץ 1

אז הבנים בכדורגל, הבנות חוגגות את יום האישה הבינלאומי, ומי שעדיין מתלבט/ת - יכול לצפות ב"קדם אירוויזיון". היו שנים שבהן המדינה הייתה עוצרת את נשימתה כשהאירוע הזה, שהחליף את האיוונט המכונה "פסטיבל הזמר", הפך ל"קדם אירוויזיון" שבו נבחר השיר שאפשר לנו לשפוך את חמתנו על הגויים אשר לא ידעונו: "אבניבי", "הללויה", אח, היו זמנים.

הערב, מול ה"כמעט תמיד 20% רייטינג" של ערוץ 2, ומול ליגת האלופות בערוץ 10, נדמה שבקדם אירוויזיון יצפו המכורים בלבד. משום מה הפך האירוויזיון בשנים האחרונות לחגה של הקהילה הגאה, וכך פעם בשנה, מתכסה הערוץ הממלכתי שמשדר בימים כתיקונם בעיקר לגיל הזהב, בפאייטים ונצנצים.

אם אתם לא בקטע של ריאליטי או של כדורגל, זיכרו שהאירוע הקאלטי הזה, מספק עדיין יופי של שואו, כהכנה ל"דבר האמיתי" שייערך השנה בדיסלדורף, גרמניה.