סוני אריקסון Xperia - סלולרי איטי בעיצוב יפה

ל-Xperia X10 יש כמעט כל מה שצריך במכשיר והוא היה יכול להיות מאוד מוצלח, אם הוא לא היה איטי, יקר והסוללה לא הייתה כל כך חלשה

תקופה ארוכה ישבה סוני אריקסון בישראל וראתה כיצד רוב היצרניות בשוק משיקות טלפונים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, אולם היא נאלצה להשיק מכשירים עם מערכות הפעלה אחרות. הדגם החדש שלה הוא X10, המביא לראשונה את אנדרואיד למכשירי החברה בארץ.

ממשק: האנדרואיד בגרסה 2.1 הרץ על ה-X10 נחשב למיושן, בעיקר כי טלפונים אחרים שיוצאים בשוק המקומי כבר מספר חודשים מגיעים עם גרסה 2.2, הכוללת גם אפשרות לנתב סלולרי וגם יכולת לאחסן אפליקציות על כרטיס הזיכרון ולא רק על הזיכרון הפנימי של המכשיר.

בסוני אריקסון כמו אצל יצרניות נוספות, החליטו לעטוף את המערכת של גוגל בממשק ייחודי משלהם. התוצאה היא ממשק גראפי מרשים שמאפשר לקרוא הודעות SMS ופייסבוק בצורה מאוד נוחה ויפה וגם עיצוב מיוחד לתפריט אנשי הקשר. השיפורים הגראפיים מתבטאים בתפריט השיחות המציג תמונה גדולה של האדם המתקשר או הגלריה הנקראת כאן - Mediascape, בה ניתן למצוא את כל אלבומי התמונות שצולמו במכשיר והמאוחסנים בפיקסה ובפייסבוק. כמו כן, יש כאן גישה לשירים ולסרטים הנמצאים במכשיר.

הייטק סוני אריקסון Xperia
 הייטק סוני אריקסון Xperia

אולם הבעיה הגדולה שהממשק הזה דורש הרבה משאבים שעוברים את היכולות של המעבד, המגיע כאן במהירות של 1 ג'יגה הרץ. התוצאה היא גמגומים בזמן השימוש במערכת ההפעלה וגם איטיות רבה בזמן של פעולות פשוטות, כמו כניסה להודעת SMS נכנסת או בזמן הקלדה.

בעיה נוספת שגילינו בממשק היא שיומן השיחות העלים חלק מהשיחות הנכנסות. בעיקרון זה לא אמור להפריע יותר מדי, אבל אם שכחתם מי התקשר אליכם בזמן שהייתם בפגישה. זה יכול להיות קצת בעייתי.

מצלמה: חובבי הצילום ישמחו לגלות שיש כאן מצלמה עם חיישן של 8 מגה פיקסל. איכות התמונה כאן טובה, אבל הבעיות הם דווקא בתגובה האיטית של המצלמה ובכך שצריך להפעיל בכל פעם את הפלאש מחדש, כאשר נכנסים לממשק הצילום. כדי לפצות על כך, תוכלו למצוא כאן צילום וידיאו HD בתקן 720p שעושה עבודה לא רעה.

עיצוב ומשקל: הדגם שקיבלנו הגיע במראה לבן מבריק, שבלט לעומת רוב הטלפונים המגיעים בגוון שחור. המשקל הוא 135 גרם, מה שלא ממש מורגש ביד. בסוני אריקסון החליטו לשים שלושה כפתורים בחזית המכשיר המאפשרים גישה לעמוד הבית, להגדרות וחזרה אחורה.

מסך: 4 אינץ' באיכות טובה מאוד.

בשורה התחתונה: ל-X10 יש כמעט כל מה שצריך במכשיר והוא היה יכול להיות מאוד מוצלח, אם הוא לא היה איטי, יקר והסוללה לא הייתה כל כך חלשה.

מחיר: בפלאפון 3,600 שקל (או 100 שקל ב-36 תשלומים).

ציון: 7.5.