דוחות וואלה חושפים: אתר יד2 הרוויח כ-4 מיליון שקל ב-4 חודשים

מאחר שברבעון הראשון הרוויח יד2 סכום של כ-1.1 מיליון שקל בלבד, ניתן להניח כי את 2010 כולה סיים אתר הלוחות ברווח נקי של כ-10 מיליון שקל, לעומת כ-9 מיליון שקל ב-2009

חצי שנה לאחר שפורטל האינטרנט וואלה השלים את עסקת השנה החולפת בתחום האינטרנט בישראל - רכישת השליטה באתר הלוחות המקוונים יד 2 תמורת 116 מיליון שקל - יכולים בעלי המניות בחברה, וקבוצת בזק בראשם, לקבל אינדיקציה ראשונית לכדאיות המהלך עם פרסום תוצאות עסקיות חלקיות של החברה שייסד שון תל.

בשורה התחתונה, כך עולה מדוחות וואלה, הסתכם הרווח הנקי של יד 2 בתקופה של 4 חודשים, החל מספטמבר 2010, ב-4.1 מיליון שקל. מאחר שברבעון הראשון של השנה הרוויח יד 2 סכום של כ-1.1 מיליון שקל בלבד, הרי שניתן להניח כי את שנת 2010 כולה סיים אתר הלוחות ברווח נקי של כ-10 מיליון שקל, לעומת כ-9 מיליון שקל ב-2009. עוד עולה מהדוחות, כי הרווח EBITDA (לפני הוצאות מימון, מס, פחת והפחתות) של יד 2 ב-2010 הגיע לכ-17 מיליון שקל, לעומת כ-15 מיליון שקל ב-2009.

בספטמבר 2010 השלימה וואלה רכישת 75% ממניות יד 2 תמורת 116 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-156 מיליון שקל. וואלה נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-206 מיליון שקל, וסך רווחיה ב-2010 עמד על 9 מיליון שקל.

אתר יד 2, שנוסד ב-2005, הינו אחד מעשרת האתרים המובילים בישראל על פי סקרי TIM. לפי דוחות וואלה, יד 2 הוא אתר הלוחות המוביל בישראל, עם קהילה של יותר מ-1.4 מיליון גולשים ייחודיים בחודש.

מדוחות שצורפו להערכת השווי, עולה כי הרווח התפעולי של יד 2 במחצית הראשונה של 2010 הגיע ל-8.2 מיליון שקל, מהכנסות של כ-20 מיליון שקל. את 2009 סיימה החברה ברווח תפעולי של 15 מיליון שקל, מהכנסות של 33.2 מיליון שקל.

במסגרת עסקת מכירת האתר לוואלה, מכרה קרן טייגר הולדינגס האמריקנית 49% מניות יד 2 תמורת 76 מיליון שקל, כשנתיים לאחר ששילמה לתל עבור חלקה 42 מיליון שקל. תל עצמו, שהשקעתו ההתחלתית ביד 2 הסתכמה בכ-350 אלף דולר בלבד, מכר בעסקה 26% מ-51% מניות החברה שהחזיק, תמורת 41 מיליון שקל.

וואלה סיכמה את 2010 עם ירידה של יותר מ-50% ברווח הנקי, למרות שהגדילה את הכנסותיה ב-37% ל-180.8 מיליון שקל. הכנסות וואלה מתחלקות לשני מגזרים: הפורטל, באמצעותו היא מספקת תכנים ושירותי אינטרנט באתר וואלה, ובו היא נהנתה מאיחוד תוצאות יד 2; והסחר, שבו היא מפעילה אתר מכירות (וואלה שופס), המצוי במגמה חיובית בזכות הגדלת חלקה בשרשרת האספקה ועלייה בהיקף העסקאות. לצד הגידול בפעילות השוטפת, צמחו גם הוצאותיה של וואלה, ששחקו את הרווחיות התפעולית שלה ופגעו בשורה התחתונה.