שכניו של מרק פטריק, דורס שחר גרינשפן: "הוא נעלם"

שכניו של פטריק בנתניה מספרים הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי ראו אותו מבלה במרכז העיר בזמן שתמונותיה של שחר נגעו בלבבות של אלפי ישראלים

בית אפור וגבוה ברחוב ויצמן שבנתניה היה עד לפני מספר חודשים ביתו של מרק פטריק, אבל מי שהגיע למקום אמש (ג') גילה כי לא היה לו כל זכר, פרט לשלט קטן על דלת הכניסה.

א', אחת הדיירות, נדהמה לראות את שמו בכותרות העיתונים, ומספרת הבוקר (ד') בראיון לגלי צה"ל כי מאז פרסום הסדר הטיעון עמו, הוא ירד למחתרת. "הוא ברח, והם מכרו את האוטו", סיפרה שכנתו של פטריק, "מאז אותו מקרה הוא פשוט נעלם. לא יודעת למה, כנראה לא נעים לו שאנחנו מכירים אותו".

למרות הביקורת הנרחבת על הסדר הטיעון, גם הבוקר פטריק אינו מעוניין להשמיע את גירסתו, והצינורות היחידים שדרכם אפשר לתקשר עימו הם שני ילדיו ובת-זוגו.

אבל לא כאן מסתיים האבסורד: א', שגרה בשכנות אליו, מעידה כי בזמן שמהדורות החדשות הראו את תמונותיה של שחר - הוא בילה במרכז העיר. "הבת שלי באה אליי עצובה", מספרת א', "הבאתי עיתון הביתה, והיא אומרת לי 'אמא, ראיתי אותו עכשיו בחניון אוכל גלידה, ישבתי עם חברות ממש מאחוריו'".

שחר גרינשפן היתה רק בת 12 כשארעה התאונה. היא חיכתה על המדרכה כשפטריק פגע בה וגרם לה לנזק בלתי הפיך. קנס של 1,000 שקל בלבד, עבודות שירות ושלילת רישיון היו העונש שהוטל עליו.

הסדר הטיעון מקומם גם את מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ'. "במקרים כמו אלה, כשמדובר בנהג שתוי, אני חושב שהסדר הטיעון הוא פעוט, ואנחנו מצפים גם מהשופטת שתדע להחמיר אותו בהמשך", מסביר מוסקוביץ'.

קשה לשפוט את פסיקת בית המשפט ולהכריע האם הייתה נכונה או שגויה. גורמים רבים במערכת המשפטית מעריכים הבוקר כי גם אם השופטת טל אוסטפלד הייתה דוחה את ההסדר - הצדדים היו מערערים על הפסיקה וזוכים, ככל הנראה, בערכאה גבוהה יותר.