אריאל אטיאס מבטיח: "20 אלף דירות ישוחררו תוך 3 חודשים"

שר הבינוי והשיכון בראיון ברשת ב': "לאחר אישור התוכנית של רה"מ נתניהו לאישורי בזק לבניית עשרות אלפי יח"ד, הדירות ישוחררו לשוק" ■ רון חולדאי: "אין שום תוכנית - זה ספין"

"לא ראיתי תוכנית בנדל"ן, ראיתי רק ראש ממשלה שמדבר על הדברים. אין תוכנית, זה ספין בלבד שבמסגרתו אומרים 'אנחנו נעשה', אבל לא עושים. הבטחות שומעים כל הזמן - מנצלים את המצוקה. אם ראש הממשלה היה אוסף את השרים ומבקש לבדוק את כל התוכנית שתקועות הדברים היו זזים, אבל אין תוכנית אמיתית".

כך אמר ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי בראיון ברשת ב', לגבי תוכנית הנדל"ן של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצגה השבוע.

לדברי חולדאי, "במדינת ישראל חושבים שהשוק יסדר את בעיית מחירי הדירות - השוק לא יסדר את הבעיה. המדינה לא מבינה שהיא צריכה לבנות בנייה יזומה, היא רק מסירה אחריות מהנושא. חייבת להיות בנייה מסיבית של דיור ציבורי, אם היו עושים עבודה כמו שצריך בשוטף הדברים היו מתקדמים", אמר חולדאי.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס הגיב לדברים ואמר כי אין עדיין שום חקיקה בנושא, וכשהחוק יגיע לממשלה ביום ראשון הדברים יזוזו. "לאחר אישור החוק, בטווח של חודשיים-שלושה 20 אלף יחידות דיור ישוחררו לבנייה במסגרת הפעולות שלנו להגדלת היצע הקרקעות".

אטיאס הוסיף, כי "יש היום ועדה לשחרור חסמים של מנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי והיא עושה עבודה נפלאה ושיחררה לנו הרבה קרקעות. מיולי 2010 אנחנו כבר פועלים להקצות 20% מכל התוכניות בישראל לדירות קטנות בכל הערים".

שר השיכון התייחס לדיור בר השגה ודיור ציבורי, חזר על דבריו ואמר כי "אנחנו נלחמים במחסור של עשור בדירות. ראשי הרשויות רוצים לומר ליזמים הפרטיים שכדי לקבל היתר בנייה - 20% מזה אתם צריכים לתת דיור בר השגה. אבל מי קובע מי יקבל את הדירות האלה? משרד המשפטים דורש קריטריונים למי יילך הדיור הזה - צריך להסדיר את זה בדרישות ברורות".

לדברי השר, "ב-2011 אביא לממשלה החלטה שאומרת שבקרקעות של המדינה, קרקעות שהיא לא רוצה לעשות עליהן כסף, יהיו כ-10 אלף דירות בשנה שהזוגות הצעירים שזו דירה ראשונה בשבילם - יתחרו עליהן, וכ-50% מערך השמאי של כל דירה לא יעמוד לתחרות".

"אוטוסטרדת התכנון" של נתניהו

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ביום שני האחרון כי יביא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב תוכנית חדשה שנועדה להתמודד עם מצוקת הדיור ובמסגרתה ייבנו בתוך שנה וחצי עשרות אלפי יחידות דיור בכל רחבי הארץ. על פי התוכנית, אותה מכנה נתניהו "אוטוסטרדת תכנון", יוקמו וד"לים (ועדות דיור לאומיות) שנועדו לעקוף את הבירוקרטיה של ועדות התכנון ולרכז את כל ההחלטות בתחנה אחת (ONE STOP SHOP).

הוועדות החדשות, שיקומו לתקופה של 18 חודשים יאפשרו להתמודד עם המחסור בדירות למגורים העומד כרגע על כ-100 אלף דירות חסרות. הרפורמה תחול אך ורק על דירות בשוק הבניה למגורים החל מגובה מסויים בכל הארץ, גם באזורי ביקוש. בנימין נתניהו מאמין כי בתום התקופה הזו תסתיים החקיקה המקבילה של הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל שלפי שעה תקועה בוועדת הפנים של הנכנסת.