רגע לפני המהומות במצרים: זרים רכשו מניות בת"א ב-420 מ' ד'

השקעות הזרים במניות בבורסת ת"א עלו ב-55.5% בחודש ינואר ■ עלייה משמעותית בחודש ינואר גם ברכישות אג"ח בישראל ע"י הזרים

רגע לפני פרוץ המהומות בעולם הערבי ולפני עליית פרמיית הסיכון של ישראל: השקעות הזרים במניות בבורסת ת"א עלו ב-55.5% בחודש ינואר השנה לעומת חודש דצמבר. כך עולה מנתוני בנק ישראל המתפרסמים היום (ד').

בסוף חודש ינואר, כזכור החלו המהומות במצרים ונראה כי עדיין לא ניכרה השפעה על בטחון המשקיעים הזרים והם המשיכו להשקיע בישראל. השקעות זרים במניות בחודש ינואר הסתכמו ב-420 מיליון דולר, מבנק ישראל נמסר כי עיקר ההשקעות היו בענפי הפרמצבטיקה, הבנקאות והכימיקלים.

גם בהשקעות זרים באג"ח בישראל נרשמה עלייה משמעותית, בסך הכל השקיעו הזרים 2.6 מיליארד דולר בחודש ינואר לעומת השקעה בסך 588 מיליון דולר בחודש דצמבר 2010. יתרת אחזקות תושבי חוץ באג"ח ומק"מ עמדה בסוף ינואר על כ- 16 מיליארד דולר.

לעומת זאת, בהשקעות הישירות בישראל באמצעות הבנקים חלה ירידה של 63% בהשקעות זרים בחודש ינואר לעומת חודש דצמבר. ההשקעות הישירות בישראל הסתכמו ב-179 מיליון דולר בינואר לעומת 495 מיליון דולר.

בחודש ינואר חלה ירידה של 63.7% בהשקעות ישראלים במניות בחו"ל, מה שעלול להצביע על נטייה לברוח ממניות גם בוול סטריט. בחודש ינואר השקיעו תושבי ישראל נטו במניות זרות הנסחרות בחו"ל כ-195 מיליון דולר לעומת השקעות בגובה 553 מיליון דולר בחודש דצמבר. השקעות תושבי ישראל באג"ח סחיר בחו"ל הסתכמו ב-700 מיליון דולר בהשוואה לממוצע חודשי של כ-110 מיליון דולר ב-2010.