הקלה ל"מעריב": הפועלים לא יעמיד את החוב לפירעון מיידי

כך דיווח הבנק לבורסה לאחר פרסום אזהרת הרווח של "מעריב" ■ לפני שבוע הציב הפועלים אולטימטום ל"מעריב" להסדיר את החוב תוך שבוע ימים

בנק הפועלים , לעת עתה, לא יעמיד לפרעון מיידי את חובות "מעריב" באמצעות פנייה לבית המשפט - כך דיווחה "מעריב" לבורסה לפני זמן קצר. הודעה זו מגיעה על רקע אזהרת הרווח של "מעריב" היום (ד') ולאחר הודעתו של בנק הפועלים בשבוע שעבר, לפיה דורש הבנק מ"מעריב" להסדיר תוך שבוע את חובו, העומד על 106.4 מיליון שקל.

בעקבות הודעת בנק הפועלים בשבוע שעבר, עדכנה חברת התקשורת של עופר נמרודי וזקי רכיב כי אין בידיה האמצעים להחזיר את מלוא הסכום לבנק. ב"מעריב" הוסיפו כי החברה פועלת במספר מישורים כדי להתמודד עם הבעיה, וכי היא מנהלת מגעים עם הבנק בניסיון לפתור את המחלוקת בין הצדדים.

כזכור, היום הודיעה "מעריב" כי בעת הכנת הדוחות הכספיים השנתיים ל-2010 עולה כי חלה הרעה מהותית בתזרים המזומנים ובתוצאות של החברה לרבעון הרביעי ולשנת 2010 כולה, ביחס לתקופות המקבילות בשנת 2009, וכי בהיעדר מקורות מימון נוספים או הזרמת הון נוסף לחברה, תתקשה החברה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות.

"מעריב" הודיעה כי בכוונתה לנקוט בטווח הזמן המיידי צעדי התייעלות משמעותיים, שיכללו קיצוץ בהוצאות שכר בקבוצה כולה. דירקטוריון "מעריב" הנחה את הנהלת החברה לבחון צעדי התייעלות משמעותיים נוספים, על מנת לשפר את תזרים המזומנים של החברה בטווח הזמן המיידי.

בסוף ההודעה לבורסה, "מעריב" מסייגת ואומרת כי "אין ודאות כי יישום צעדי ההתייעלות או יישום מהלכים אסטרטגיים אכן יביאו לשיפור".