הרשות השנייה לחדשות 2: הפסיקו להאריך את המהדורה

הדרישה - בשל נטיית רשת וקשת להאריך את מהדורת החדשות כדי להתמודד בחזית הרייטינג

סמנכ"לית הטלוויזיה של הרשות השנייה, איילת מצגר, פנתה לזכייניות ערוץ 2 רשת וקשת בדרישה להפסיק בנוהג של הארכת מהדורת החדשות המרכזית מעבר לשעה עליה התחייבו בלוח.

ל"גלובס" נודע כי הפנייה הגיעה לאחר שבשבועיים האחרונים נמצאו מספר מקרים, בעיקר בימי השידור של רשת, בהם הוארכה מהדורת החדשות אף בכמעט 20 דקות.

לפי כללי הרשות השנייה, אסור לזכייניות הטלוויזיה המסחרית לשנות את לוחות השידורים עליהם התחייבו בפני הרשות. לפי לוחות השידורים, מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 אמורה להסתיים בשעה 21:00 בערב, אלא אם כן מדובר בדיווח חדשותי חריג המחייב את הארכת המהדורה.

באחרונה, על מנת להתמודד בחזית הרייטינג, מורות הזכייניות לחברת החדשות להאריך את מהדורת החדשות.

כך למשל, ב-1 במארס הוארכה מהדורת החדשות ב-20 דקות לבקשת רשת, על מנת לבלום מעבר צופים לערוץ 10 לצפות ב"היפה והחנון", זאת לאור הנתונים הנמוכים של התוכנית "חכמים בריבוע".

לדברי הרשות השנייה, "מהדורות החדשות מתארכות לעיתים, וזאת לפי שיקול-הדעת של העורך הראשי של חברת החדשות, אם יש לכך הצדקה חדשותית. עניין זה, כאמור, נבדק מעת לעת ובדיעבד.

"הארכה קבועה של מהדורת החדשות מחייבת אישור של מועצת הרשות השנייה, והדבר לא נתבקש מהמועצה ואף לא ניתן. למען הסר ספק, סמנכ"לית הטלוויזיה ברשות השנייה הורתה להקפיד על משך המהדורה ולפעול בהתאם ללוח השידורים המאושר".

מרשת נמסר כי "אורכה של מהדורת החדשות עומד על כשעה. במקרים מסוימים, מטעמים מערכתיים, מתקבלת החלטה להאריכן בדקות ספורות".

מקשת לא נמסרה תגובה.