קיפאון בגזרת ההיט

קבוצת הכוכבים של מיאמי רשמה הפסד ליגה חמישי ברציפות, והיא ממשיכה לא לתפקד ברגעי המאני-טיים: שחקניה קולעים רק 6% מהזריקות האחרונות במשחקים צמודים

מיאמי היט מעסיקה מאז סוף השבוע את התקשורת האמריקנית סביב שני נושאים: הראשון הוא האירוע שכבר זכה לכינוי "cry gate", בעקבות הגילוי של המאמן אריק ספואלסטרה כי שחקניו בכו בחדר ההלבשה לאחר הפסד הליגה בשבת לשיקגו בולס; העניין השני הוא שרשרת ההפסדים הלא מוסברת לקבוצה, שרבים סימנו אותה כמועמדת בטוחה לאליפות: הלילה ספגו ההיט הפסד ליגה חמישי ברציפות, הפעם כשנכנעו בבית לפורטלנד 95-106.

אחת הטענות נגד ההיט היא שלמרות שהם מחזיקים שניים משחקני הקלאץ' הטובים בליגה, לברון ג'יימס ודוויין ווייד, עדיין הקבוצה מפסידה כמעט את כל המשחקים הצמודים שלה. למען האמת, ההיט הפסידו 13 מ-18 המשחקים שהסתיימו בהפרש של 5 נקודות ומטה.

ובכן, מסתבר שיש הסבר לא רע לתופעת ההיחנקות בקלאץ': ההיט לקחו העונה 16 זריקות של השנייה האחרונה, ומתוכן פגעו רק פעם אחת. כלומר, הם 1 מ-16 בזריקות שנועדו לנצח משחק או להשוות אותו. 6% הצלחה בקטגוריה הזאת מדרגים אותם כמובן במקום האחרון בליגה, שהממוצע בה עומד על 24% בזריקות של השנייה האחרונה.

מחלוקת הזריקות אפשר להבין משהו על ההיררכיה בין שלושת הגדולים - לברון ג'יימס, דוויין ווייד וכריס בוש - ולמי הקבוצה בעצם "שייכת": לברון ג'יימס לקח 7 מתוך 16 הזריקות המכריעות ופגע רק רק פעם אחת; דוויין ווייד הוא 0 מ-3 וכריס בוש 0 מ-1. לא פחות מ-6 שחקנים במיאמי זכו ליהנות מהזריקה המכרעת, כולל שחקנים כאדי האוס (0 מ-2), מריו צ'למרס (0 מ-2) ומייק מילר (0 מ-1).

דאלאס מאבריקס היא הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה בזריקות של השנייה האחרונה, עם 3 זריקות מוצלחות מ-4.