העו"סים זועמים: האוצר הציע 5,500 שקל לעובדי העמותות

שביתת העובדים הסוציאליים תיכנס מחר ליומה החמישי במקביל להמשך המו"מ, בין היתר סביב קביעת "שכר מינימום מיוחד" לעובדי העמותות■ שטייניץ: "יש לי סימפטיה אליהם"

שביתת העובדים הסוציאליים תיכנס מחר (ה') ליומה החמישי, אולם על אף הדיווחים על פיצוץ במו"מ מול משרד האוצר, המגעים נמשכים כל העת. הערב (ד') יפגשו בתל-אביב הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן.

המחלוקת העיקרית בין הצדדים עדיין קשורה למעמדם של העובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות השונות שמספקות שירותי רווחה למדינה. מדובר ב-35% מכלל העובדים הסוציאליים בארץ, ובמשרד האוצר מסרבים להחיל את הסכם השכר החדש שיגובש גם עליהם.

עם זאת, לאחר שעמדת הפתיחה של האוצר דיברה על כך שאסור למדינה להתערב בענייני שכר של "גופים פרטיים", באוצר הציגו הצעה רשמית שלפיה עובדי העמותות ייהנו לראשונה מ"שכר מינימום מיוחד", שיעמוד על 5,500 שקל. הצעת האוצר יוצאת מנקודת הנחה שמרבית העובדים הסוציאליים מרוויחים פחות, אולם ישנם לא מעט עובדים סוציאליים ותיקים המועסקים בעמותות ובגופים מופרטים שונים, שמרוויחים דווקא יותר.

בהסתדרות טוענים כי לא יעלה על הדעת שאלה לא ייהנו אפילו מתוספת של 1% בודד, אבל הם לא פוסלים את ההצעה בנוגע לשכר מינימום התחלתי. ההתעקשות על החלת ההסכם גם על עובדי העמותות פירושה שאם תיקבע במסגרת ההסכם תוספת שכר של 20%, היא תחול גם על עובד בעמותה שמרוויח 5,000 שקל ברוטו או 8,000 שקל ברוטו לצורך העניין.

שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר היום בוועדת הכספים של הכנסת: "גם לאנשי האוצר וגם לי אישית יש סימפטיה לעובדים הסוציאליים. הצענו להם תוספות ואנחנו ממשיכים להציע, דברים שלא הוצעו לסקטור אחר עד היום".