בה"א הידיעה: "המקום" במושב נטועה בגליל

אפשר להתווכח עם הסגנון העיצובי, אבל קשה להישאר אדישים מול העוצמה של החלל הגבוה, מול העיצוב המוקפד והחשיבה על הפרטים הקטנים

בכוונה מלאה הוסיפו רחל ועמוס כהן את ה"א הידיעה לאתר הסוויטות שהקימו בשולי מושב נטועה בגליל המערבי. לא מדובר בסתם "מקום" או בעוד צימרים מפנקים (ירחם השם מקלישאות נדושות), הם אומרים, אלא במתחם יוקרתי שההקפדה בו חורגת מגבולות הישראליות המצויה.

"המקום", שנפתח באפריל 2010, הוא הגשמה של חזון, פנטזיה, חלום ושל הרבה מאוויי נפש שדמיינו בני הזוג כהן. אחרי שנים של תוכניות ושל רעיונות שנשמעו בתחילה גרנדיוזיים, נבנו על שטח שהיה מזבלה(!) 12 סוויטות מפוארות. היחידות, הבנויות עץ ואבן טבעית, מרוחקות זו מזו כדי לשמור על מקסימום פרטיות.

ספייס לא חסר כאן. כל סוויטה מחולקת לשלושה אגפים, וגודלה הכולל עומד על לא פחות מ-150 מטרים רבועים. בהתחשב בעובדה שמרבית האוכלוסייה במדינת ישראל חיה בבתים שגודלם אינו עולה על 120 מטרים רבועים, אפשר להבין את קריאת ה"וואו" עם פתיחת דלת העץ המסיבית.

חלל הכניסה הוא חדר השינה המרכזי, עם ריהוט ברזל, אח וכורסת עיסוי ממכרת. בחלל הצדדי מטבחון ופינת אוכל קטנה, שניהם מצוידים בפירות ממטעי המשפחה, בשוקולדים, בעוגיות, בשתייה קרה וחמה, ביין ועוד. לצדם פינת ישיבה שהופכת למיטות לילדים/מבוגרים - וכאן, מתברר, ילדים הם לא מילה גסה.

השוס העיקרי חבוי בחלל השלישי. מעבר לדלתות הזכוכית והווילונות הכבדים מסתתרת בריכת זרמים פרטית גדולה. החלל תחום בעמודי אבן ובחלונות זכוכית ענקיים, הצופים אל הנוף ומכניסים אותו פנימה. הבריכה בטמפרטורה של 29 מעלות כל השנה, ואפשר לטבול גם בחורף. אם קר לכם, תוכלו לקפוץ לג'קוזי המבעבע בסמוך, שהטמפרטורה בו מגיעה עד לארבעים מעלות. בחוץ יש מרפסת אישית, ערסל להתפרקדות וגינה מטופחת עם צמחי תבלין לתה חורפי.

אפשר להתווכח עם הסגנון העיצובי, אבל קשה להישאר אדישים מול העוצמה של החלל הגבוה, מול העיצוב המוקפד והחשיבה על הפרטים הקטנים. "המקום" מושלם לזוגות שלא ירצו לצאת מהסוויטה, על אף שכדאי לצאת לחילוץ עצמות בחורש הסמוך, שבו מסלול הליכה קצר. המקום מתאים גם למשפחות (עם ילדים קטנים אפשר לנעול את דלתות הבריכה) וגם לחבורות קטנות שחוגגות אירוע. ארוחת הבוקר, המוגשת בסלסילה לחדר, עשירה מאוד, ובפינת האוכל תפריט של קייטרינג שמגיש בהזמנה (ובתשלום נוסף) ארוחות חלביות קלות. בלב המתחם ייפתח בקרוב גם ספא עם טרקלין ועם עמדת קבלה.

המחירים בהתאם: 1,700-1,500 שקלים לזוג ללילה, ילד (13-2) - 150 שקלים, מבוגר נוסף 350 שקלים. טל' 050-3997206.