אביב הגיע בושם בא

בגלל הריח, בגלל הבקבוק: עשרה בשמים חדשים שמתאימים לעשרה טיפוסים שונים

ספורט אלגנט: Boss Orange

בית האופנה הוגו בוס משיק את הבושם הראשון לגברים. אם הבגדים של הלייבל יושבים על הגוף כמו עור שני, לא מפתיע שגם הבושם שלו מצליח לבלוט בין רבבות הבשמים בשוק שמשכפלים זה את זה בשנים האחרונות. ללא ספק, אחד הריחות המסעירים ביותר שיצאו באחרונה.

הגבר: מודרני, בורגני ומתוחכם.

המרכיבים: שילוב של וניל, שרף הלבונה ותפוח עם ניחוחו של עץ הבובינגה שמקורו ביערות הטרופיים שבדרום אפריקה.

הניחוח: מרגיע וממכר.

הבקבוק: ארכיטקטוני, גברי ומובהק, בנוי מאותה זכוכית גבישית של הגרסה הנשית של הבושם, אך הפעם מדובר במבנה ריבועי מוצק ורחב, הממסגר שישיית גבישים ומדמה פלג גוף עליון של גבר.

המחיר 60 מ"ל 230 שקלים, 100 מ"ל 280 שקלים.

הרפתקני: Davidoff Champion

הבושם של דווידוף זכה להצלחה כלל-עולמית, אך מעטים יודעים שבכלל מדובר ביצרנית סיגרים. בדומה לבשמים הקודמים של החברה, גם הגרסה החדשה מתאפיינת בריח דומיננטי מאוד, אם כי הפעם הוא קצת פחות קליל ויותר חושני, סקסי ומתקתק.

הגבר: דומיננטי, גברי ושאפתן, חסר פחד ומעצורים, מוכן לקחת סיכונים ונהנה מהלהט שבהרפתקה לא ידועה.

המרכיבים: ברגמוט, לימון, תמצית גלבנום עם נוכחות של מרווה ארומטית וסדרווד בשילוב עם מוס אלון.

הניחוח: מורכב וכבד, אבל לא בצפיפות חזקה, כך שנשאר חושני ונעים.

הבקבוק: גברי וגס. הבקבוק מעוצב כמשקולת עבה, עשויה זכוכית שחורה ובוהקת יחד עם חלק עליון ותחתון בגוון כסוף ומתכתי, המכוון למסר אחד: בושם של אלופים.

המחיר: 50 מ"ל 360 שקלים, 90 מ"ל 500 שקלים.

גיק שיק: Lacoste L.12.12

באקט חגיגי ויוצא דופן, החליטו לאקוסט, המותג והתנין, לאגד בפעם הראשונה את תמצית הקלסיקה הנצחית של הניחוחות המרעננים לקולקציה המורכבת משלושה בשמים חדשים בשלושה צבעים שונים: לבן, כחול וירוק - כולם טומנים בחובם את הרגשת הקלילות, הרעננות והנמרצות שהחולצה העניקה לטניסאי הצרפתי רנה לקוסט כשלבש אותה.

הגבר: אינטלקטואל, נוהג להתלבש בסגנון הספורט-אלגנט ומשתדל להישאר מעודכן.

המרכיבים: הבושם הלבן פותח בתערובת עצית-צמחית רעננה של אשכולית, רוזמרין, הל ועץ ארז, בשילוב תערובת פרחונית של פקעות פרחים ולבונה. הבושם הכחול משלב אשכולית, מנטה ופירות עם תווים יבשים של פטצ'ולי ואזוב עץ אלון. הבושם הירוק פותח בקוקטייל הדרים המשלב ברגמוט, ורבנה ואשכולית, המאוזנים עם לבנדר כחול, קורנית, עלי סיגלית ותאנה עם תערובת של עלי במבוק חיים.

הניחוח: הניחוח של הבושם הלבן, המייצג את מורשת הטניס של חולצת הפולו הלבנה, הוא גברי, נקי, קלסי וטהור; הכחול בניחוח דומיננטי והירוק בניחוח טבעי ורענן.

הבקבוק: העיצוב תואם את רוח המותג: הבקבוק עשוי זכוכית, פשוט ומינימליסטי בצורת חולצת הפולו של לקוסט. להשלמת המראה, הזכוכית שבדפנות הבקבוק במרקם המדמה את בד הפיקה של החולצה והלוגו של התנין, עשוי בד (!), מופיע על הבקבוק. הטקסטורה של האריזה תואמת אף היא את טקסטורת בד הפיקה של חולצת הפולו של לקוסט.

המחיר 100 מ"ל 440 שקלים.

המסתורי: LA NUIT DE L'HOMME LE PARFUM

כיאה לשמו של הבושם הגברי החדש מבית היוצר של איב סאן לורן, "ליל הגבר" הוא סקסי, מסתורי, מפתה וחושני. הוא מזמין למשחק של כיבוש ויצרים הנדרשים כדי להשיג כל בחורה או כל דבר אחר שחשקה בו נפשו של הגבר הזה, ומתהדר בקלילות ובאווריריות שמתאימה יותר לעונות האביב והקיץ.

הגבר: מסתורי, מפתה וכובש. גורם להחסיר פעימה ולא מוותר עד הכיבוש הסופי.

המרכיבים: ברגמוט, אניס, פלפל שחור, לבנדר ולבדנום בשילוב עם פצ'ולי, וניל ווטיבר.

הניחוח: מסתורי, חושני, אלגנטי ומפתה.

הבקבוק: כבד ויוקרתי. מעוצב בשחור אינטנסיבי שאינו מותיר אחריו דבר הנראה לעין, מלבד הקווים הנקיים והפקק הגיאומטרי המצופה בלכה, המהווים את סימן ההיכר של איב סן לורן.

המחיר 60 מ"ל 420 שקלים, 100 מ"ל 600 שקלים.

האקזוטי: The one gentelman

אחד הבשמים היותר טובים שיצאו באחרונה מבית דולצ'ה וגבאנה ובכלל "ניחוח זה משקף את הג'נטלמן שלנו: גברים ירצו להיות כמותו, נשים ירצו להיות שלו", אמר צמד המעצבים האיטלקי במעמד השקת הבושם.

הגבר: איש העולם הגדול, מצליחן ללא רבב, שמתגאה באלגנטיות ובטעמו באופנה ובסטייל.

המרכיבים: פלפל, אשכולית, לבנדר, שומר, הל, פטצ'ולי ווניל.

הניחוח: אקזוטי ומתוחכם, אך במקביל גם אלגנטי ומעודן.

הבקבוק: הומאז' לג'נטלמן המודרני. אלגנטי בצורה יוצאת דופן בצורתו המרובעת, והשילוב המהודר של צבעי תכלת, אפור וזהב מוסיף לו אימפקט של גבריות ויוקרה.

המחיר 50 מ"ל 425 שקלים, 100 מ"ל 580 שקלים.

המטרוסקסואל: Intimately Yours

דיוויד בקהאם הוא כבר מזמן לא רק כדורגלן. הוא כיכב כדוגמן תחתונים של אמפוריו ארמאני והוא בעלה של פוש, הספייס גירל והאנורקסית המפורסמת ביותר בעולם. אבל בעיקר הוא האב-טיפוס של הטרנד המרכזי של העשור האחרון: המטרוסקסואליות. אם לא ידעתם, יש לו גם ליין בישום. הפעם פותחו שתי הגרסאות (הנשית והגברית) על-ידי בני הזוג יחד: "ויקטוריה ואני רצינו ליצור ניחוח של הרמוניה ועל-זמניות המשקף את האישיות האינדיבידואלית של כל אחד מאיתנו ואת חיינו המשותפים יחד".

הגבר: מטופח, נינוח ומודע לעצמו.

המרכיבים: תפוז דם, לימון, מרווה, לוונדר, אננס ובזיליקום, נגיעות קרמיות של אלמוג, וטיבר ופולי טונקה.

הניחוח: אלגנטי, מרענן, סקסי ומפתה.

הבקבוק: עיצוב מינימליסטי, נקי ואלגנטי, המשלב בקבוק זכוכית מסיבי עם מכסה מטאלי מרובע. כנגיעה סופית, על המכסה חרוט הלוגו DVB וקדמת הבקבוק מעוטרת בשם הבושם ומיתוגם של "בקהאם" בשחור קלאסי.

המחיר 75 מ"ל, 400 שקלים, 50 מ"ל 330 שקלים.

המאצ'ואיסטי: Bulgari Man

הבושם החדש, מבית היוצר של בית התכשיטים היוקרתי באיטליה, הוא אחד הניחוחות הגבריים המעניינים והחושניים ביותר שהושקו כאן באחרונה. אם בשנים האחרונות דבקו הגברים בניחוחות רעננים ונקיים, בבולגרי מזמן זיהו את המגמה המתהפכת והמתבקשת לניחוח מתובל ונועז, המאפיין את הגבר האמיתי שריחות פרחוניים עושים לו בעיקר פריחה.

הגבר: כריזמטי אך לא יומרני, מתוחכם, גברי, אצילי ומלא סקס אפיל.

הניחוח: חריף, אחר, נועז והרפתקני.

המרכיבים: ברגמוט, עלי סיגליות, לוטוס, וטיבר, ברוש וקרמיות של סנדלווד, דבש לבן, מאסק, קשמיר וגם אמבר צמחי, שנרקח על ידי הבשם אלברטו מורילס במיוחד עבור בולגרי.

הבקבוק: בהשראת הסגנון העיצובי הקלסי של בית בולגרי, באמצעותו אור ואלגנטיות הופכים לסמל המתאר חיוניות וכריזמה. הצורה המונוליטית של הבקבוק מומחשת באמצעות החלק המעוגל של הבקבוק, שבו משתקפות קרני אור ומטפסות אל החלקים העליונים של הבקבוק השקוף, ומעניקות לו אלגנטיות.

המחיר 60 מ"ל 400 שקלים, 100 מ"ל 535 שקלים.

המכובד: A Men Pure Havane

הבושם החדש של טיירי מוגלר הוא גרסה חדשה של אחד הבשמים היותר מיוחדים בהרכבם שנוצרו באחרונה. לאחר המחווה לקפה ב-2008, עם A Men Pure Coffee, ולאחריה ההתייחסות לוויסקי עם A Men Pure Malt ב-2009, הפעם יוצא במהדורה מוגבלת A Men Pure Havane לגלות את עולמם של אוהבי הסיגר. בדומה לאומנות יצירת הסיגרים היוקרתיים, גם הפעם מדובר ביצירה גברית ומעניינת במיוחד, בתוספת תווים מעודנים של טבק אוריינטלי מתובל.

הגבר: כריזמטי ועשיר, מזכיר את הדוד העשיר שעשה את הונו ביהלומים ונוהג לעשן את הסיגר בסוף הארוחה בחדר אחורי פרטי במסעדה יוקרתית.

המרכיבים: עלי טבק רעננים, טבק דבשי בגווניי סירופ וניל, פטצ'ולי ופולי קקאו מריר.

הניחוח: שמרני, אלגנטי, כבד ורציני, כזה שמשדר כבוד.

הבקבוק: בהמשך לסדרות הקודמות, העיצוב נותר אותו עיצוב, עם הכוכב המוזהב, סימן ההיכר של המותג, אבל הפעם מדובר בצבעוניות רכה יותר, כיאה לעונת האביב שלקראתה הושק.

המחיר 100 מ"ל 400 שקלים.

המעודכן: Loud

פצ'ולי וטבק הם המרכיבים העיקריים של Loud, הבושם החדש מבית היוצר של טומי הילפיגר עבור הדור הצעיר. "הבושם משלב שלושה מרכיבים שאליהם יש לי את התשוקה הרבה ביותר - אופנה, מוזיקה ובישום", אמר טומי הילפיגר. את שלבי פיתוח הבושם - עד המוצר המוגמר, ליוותה קבוצה מקצועית של אנשים צעירים ויצירתיים בתחומי הצילום, הבישום, המוזיקה והעיצוב.

הגבר: צעיר, מודע לעצמו, חובב מדיה ומוזיקה וצרכן נלהב של עולם הטכנולוגיה.

המרכיבים: פצ'ולי, טבק וורדים.

הניחוח: פלרטטן, צעיר, קליל ונעים.

הבקבוק: סקסי ומקורי. הבקבוק עוצב בהשראת תקליטי הויניל והתוצאה נראית כמו פיסול של תקליט בפירוט מדוקדק על הזכוכית. הלוגו מוגדל בחלקו האחורי כמו הגברת העוצמה בהופעה חיה והבקבוק נשלף משרוול שחור כמו תקליט לכל דבר. במארז החיצוני יש חריצים על סרט כמו זה המשמש מוזיקאים בציוד על הבמה ועל התיקים שלהם.

המחיר 75 מ"ל, 330 שקלים.

הג'נטלמן: Bleu De Chane

זהו הבושם הראשון לגברים שמשיק בית שאנל הצרפתי מאז 1999. כדי להמחיש את גודל האירוע, הוזמן מרטין סקורסזה לביים את הפרסומת שבה אוליאל גספר הצרפתי מגלם שחקן במסיבת עיתונאים שכל העולם מחכה למוצא פיו; הבשורה: "אני לא הולך להיות האדם שאתם מצפים ממני". ובכן, ייאמר לזכות החברה, שאכן מדובר באחד מהניחוחות הטובים והמעניינים שנוצרו עבור גברים. במילים אחרות: הסבלנות משתלמת.

הגבר: אלגנטי, איש עסקים, שרמנטי, רומנטי, מודרני, ישיר ומחוספס.

המרכיבים: סידר עם משב קליל של ווטיור, פצ'ולי ושרף, רמז עדין של אזוב משולב עם תפוז, לימון, אשכוליות ומנטה, פלפל ורוד, מוסקט וקורטוב של ג'ינג'ר.

הניחוח: נפלא, גברי, עמוק ומהפנט.

הבקבוק: האותיות של השם בפלטינה פשוטה זורמות בטבעיות עם גוון כחול הלילה של האריזה. זכוכית הבקבוק שחורה, הפקק עשוי מגנט עם צל זעיר של אפור בנצנוץ עדין, כמו מגדלור שנחשף בתמונה.

המחיר 50 מ"ל 380 שקלים, 100 מ"ל 530 שקלים.

המדריך למשתמש: כמה דברים (שאולי) לא ידעתם

ניחוחות קלים ורעננים יותר נכונים לשעות הבוקר ולעונת האביב-קיץ. ניחוחות חמים וחושניים מתאימים יותר לשעות הערב והלילה ולעונת הסתיו-חורף.

רצוי לא להחליט על בחירת בושם ברגע הראשון של ההרחה. ניחוח חייב להתפתח על העור ואז ניתן להחליט אם הוא מתחבר לאופי ולאורח החיים.

חומציות העור, גיל והרגלי תזונה יביאו תוצאות שונות של ריח אצל אנשים שונים. ככל שהעור שמן, הבושם עמיד עליו יותר. עור יבש, לעומת זאת, דורש בישום חוזר מדי פעם או שימוש בקרם גוף בניחוח הבושם.

כדאי לשים לב לאופן התזת הבושם. את הבושם כדאי להתיז על נקודות הדופק שנמצאות בפרקי הידיים, בכפלים הפנימיים של המרפק, מתחת (ולא מאחורי) תנוכי האוזניים ובתחתית הצוואר.

ריחו של בושם "או דה פרפיום" נשאר זמן ארוך יותר מ"או דה טואלט" משום שהוא בעל ריכוז גבוה יותר של תמצית הבושם.

מי טואלט ניתן להתיז על הבגדים ועל השיער ממרחק-מה, לעומת פרפיום שמיועד אך ורק לנקודות הדופק ובכמות מזערית. שימוש בשני בשמים שונים באותו יום, עלול ליצור ניגוד ניחוחות ולגרום לריח לא נעים.

יותר זה פחות: כאשר בקבוק בושם חשוף לאור ולחמצן מעל שנה, הוא עלול לשנות את ריחו.