מיליארדרים בספורט: כמה הם באמת שווים?

רשימת עשירי העולם של "פורבס": האיש האמיד ביותר ששולט על קבוצת ספורט הוא ההודי מוקש אמבני, עם הון מוערך של 27 מיליארד דולר; גם פרוחורוב, אברמוביץ' וברלוסקוני בפנים

רשימת האנשים העשירים בעולם לשנת 2011 שמפרסם המגזין "פורבס" מאפשרת גם לבחון את יחסי הכוחות בבעלות בתחום הספורט.

האיש העשיר ביותר שמחזיק בשליטה מלאה בקבוצת ספורט הוא איל הנפט והגז ההודי מוקש אמבני, בעל הון מוערך של 27 מיליארד דולר. אמבני הוא הבעלים של קבוצת הקריקט מומביי אינדיאנס.

הבא אחריו ברשימה הוא הבעלים הזר הראשון ב-NBA, הרוסי מיכאיל פרוחורוב, שמחזיק בניו ג'רזי נטס והונו מוערך ב-18 מיליארד דולר. רומן אברמוביץ', הבעלים הרוסי של קבוצת הפרמיירליג צ'לסי, מדורג שלישי עם הון מוערך של 13.4 מיליארד דולר.

את החמישייה הראשונה סוגרים האמריקני פול אלן, מייסד מיקרוסופט, הבעלים של קבוצת ה-NBA פורטלנד טריילבלייזרס ובעל הון מוערך של 13 מיליארד דולר. במקום החמישי מדורג סילביו ברלוסקוני, איל המדיה וראש ממשלת איטליה, וגם הבעלים של מילאן בזמנו הפנוי, עם הון מוערך של 7.8 מיליארד דולר.

מקומות 6-10: 6: פיליפ אנשוץ (ארה"ב), הבעלים של לוס אנג'לס קינגס ואולם ה"סטייפלס סנטר", 7.5 מיליארד דולר; 7. מיקי אריסון (ארה"ב), הבעלים של קבוצת ה-NBA מיאמי היט, 5.9 מיליארד דולר; 8. ריצ'ארד דה-בוס (ארה"ב), הבעלים של קבוצת ה-NBA אורלנדו מג'יק והאולם "אמווי סנטר", 4.2 מיליארד דולר; 9. צ'ארלס דולאן (ארה"ב), הבעלים של קבוצת ה-NBA ניו יורק ניקס, קבוצת ה-NHL ניו יורק ריינג'רס, קבוצת ה-WNBA ניו יורק ליברטי, אולם ה"מדיסון סקוור גארדן", 3.3 מיליארד דולר; 10. ג'ו לואיס (אנגליה), הבעלים קבוצת הפרמיירליג טוטנהאם הוטספר, 3.2 מיליארד דולר.