בורוביץ' התפטר מדירקטוריון אל-על עקב דרישת רשות ני"ע

הסיבה: תשלומי שכר ובונוסים מופרזים למנכ"ל לשעבר חיים רומנו בשנים עברו, בשל שיטת חישוב לפיה הוענקו לרומנו בונוסים על בסיס ה-EBITDA ולא על-פי רווח נקי

זעזוע באל על : בעל השליטה איזי בורוביץ' התפטר מדירקטוריון החברה בעקבות דוח חריף של רשות ני"ע בסוגיית בונוסים מופרזים שניתנו למנכ"ל לשעבר חיים רומנו.

רומנו נכנס לתפקידו כמנכ"ל בפברואר 2005 ומנגנון הבונוסים שנקבע לו הינו בונוס המבוסס על הרווח הנקי של החברה. עם זאת, חודש לאחר מכן אושר לרומנו שינוי המנגנון וקביעת הבונוס על בסיס קווח EBITDA (רווח לפני מס, ריבית, פחת והפחתות) ללא אישור הדירקטוריון. משמעות שיטת החישוב האמורה היא שרומנו קיבל בונוסים גם בשנים שבהן אל על רשמה הפסדים בשורה התחתונה

לפני בדיקת הרשות, הפער בין הבונוסים על בסיס EBITDA לעומת מה שהיה רומנו אמור לקבל על פי הרווח הנקי עומד על כ-4.7 מיליון דולר. מנכ"ל אל על לשעבר קיבל בין השנים 2005-2009 בונוסים בהיקף של כ-5.5 מיליון דולר. כלומר, הוא היה אמור לקבל על בסיס הרווח הנקי 800 אלף דולר בלבד כבונוסים בשנים האלה.

בדיקת רשות ני"ע סוכמה בדוח באורך עשרות עמודים, בו מפורטות הדרישות מהחברה, מרומנו ומבורוביץ'. הקנס של אל על עומד על כ-1.5 כמיליון שקל. אל על דנה בממצאים והחליטה שרומנו וחברת הביטוח של הדירקטוריון צריכים להשיב לה מיליון דולר, כך שרוב החריגה אושרה באופן רטרואקטיבי.

הרשות מציינת בדוח שלה כי היא מצאה "פגמים" בהליך אישור מענקים לבכירים בחברת התעופה והדגישה ששינוי מנגנון הבונוס לרומנו מבונוס המבוסס לרווח נקי על בונוס המבוסס על EBITDA "לא נדון ולא אושר כדין בידי החברה".

בורוביץ' עצמו הגיש מיד את התפטרותו מדירקטוריון החברה. מאל על נמסר כי "החברה תאמץ תוכנית אכיפה פנימית" ובנוסף הודיעה כי היא ממנה את פרופ' אסף חמדני ואת עו"ד מורן מאירי לשם ניסוח הצעה לאימוץ וליישום תוכנית אכיפה פנימית לחברה.

לטבלת 30 בעלי השכר הגבוה בבורסה - לחצו כאן!