מנכ"ל ויסוצקי: "רוזנהויז ביקש שאפסיק לספק סחורה לרבוע כחול"

נפתח המשפט נגד שופרסל, המנכ"ל אפי רוזנהויז והסמנכ"ל אלי גידור, המואשמים בהפרת תנאי המיזוג עם קלאבמרקט ובניסיון להגיע להסדר כובל

"אפי רוזנהויז ביקש ממני להפסיק לספק את הסחורה לרבוע כחול" - כך אמר היום (ה') מנכ"ל ויסוצקי, רוני וינשטיין, בפתח המשפט המתנהל בבית המשפט להגבלים עסקיים בירושלים נגד שופרסל, המנכ"ל אפי רוזנהויז וסמנכ"ל השיווק אלי גידור, המואשמים בהפרת תנאי המיזוג עם קלאבמרקט ובניסיון להגיע להסדר כובל.

על-פי כתב האישום שהגישה רשות ההגבלים העסקיים, בדצמבר 2008 פורסמו בעיתונות מודעות מבצע של רבוע כחול לרגל חנוכה, שבהן הוצעו מוצרים זהים או דומים למוצרים שהוצעו במודעות מבצע של שופרסל, במחירים נמוכים יותר. הרשות טוענת כי בעקבות פרסום המודעות פנו רוזנהויז וגידור לספקי המוצרים בדרישה להפסיק את המבצע ברבוע כחול.

עוד נטען כי שופרסל החליטה להפסיק לרכוש חלק מהמוצרים של אותם ספקים שנמכרו כחלק מהמבצעים. הרשות טוענת כי רוזנהויז פגע בספקים באמצעות הורדת מוצריהם מהמדפים.

"צעד חריג"

בעדותו אמר וינשטיין בתגובה לדרישתו של רוזנהויז כי אין לו כוונה להיכנס לעניין מחירי המוצרים של אף רשת, ולכן אינו יכול להפסיק לספק את אספקת הסחורה לרבוע כחול.

"אמרתי לו שעל-פי החוק אני לא יכול להיענות לדרישתו, הוא אמר לי שאני כן יכול. הוא כעס, אמר שאני לא יודע לנהל את המותג והוא זה שינהל אותו, הוא אמר שישקול את צעדיו", העיד וינשטיין.

וינשטיין נשאל מה קרה בעקבות השיחה עם רוזנהויז, ועל כך ענה כי מיד לאחר מכן הודיעו לויסוצקי כי שופרסל תוריד מהמדפים את כל המוצרים בקטגוריה של התה הקר ממותג אייס טי.

"הקניין של שופרסל בקטגוריה של התה הקר אמר שהוא קיבל הנחיה מלמעלה להוריד את המוצרים. לחלוטין הופתעתי, מדובר בצעד חריג", אמר וינשטיין.

חוסר רווחיות

בעדות אף הוזכרה פגישה שנערכה באיגוד תעשיות המזון בעקבות החלטתו של רוזנהויז. "לכל החברים הוציאו מוצרים משופרסל. כולם דיברו על טון הדיבור שלו והכעס על כך שהורידו להם מוצרים", הסביר וינשטיין.

עו"ד צבי אגמון, שמייצג את שופרסל ורוזנהויז, ניסה בחקירתו הנגדית להוכיח את ההנחה כי מוצר התה של ויסוצקי בכל מקרה לא היה רווחי, ולכן לא היה מחזיק מעמד - ללא קשר לשופרסל. לשם כך הזכיר אגמון את הניסיון של החברה לחבור לקוקה-קולה בשיווק המוצר.

בהמשך אף הזכיר עו"ד אגמון לוינשטיין כי חודשיים בלבד אחרי ששופרסל החליטה להפסיק להזמין את המוצר, הודיעה ויסוצקי כי תפסיק לייצר את אייס טי בשל חוסר רווחיות.