פלייטק של טדי שגיא רוכשת את PT Turnkey ב-196 מיליון דולר

זו הרכישה הגדולה בתולדות החברה ■ PT Turnkey, שבבעלות שגיא, כוללת פעילויות שונות - משיווק אתרי הימורים מקוונים ועד מתן ייעוץ כספי

קונסולידציה, ושוב קונסולידציה. טדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק (Playtech), מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, הבין מזמן כי הדרך להפוך לשחקן גדול ביותר בענף תחרותי כמו ענף ההימורים המקוונים, היא לרכוש שחקנים אחרים, ולאו דווקא כאלו שמספקים פתרון זהה לזה של החברה. במהלך חמש השנים, שעברו מאז שהונפקה בשוק ההון הבריטי (ממש בימים אלו חוגגת פלייטק יום הולדת 5 להפיכתה לציבורית), ביצעה פלייטק שש רכישות, ורובן הוכיחו עצמן. הבוקר הודיעה החברה על הרכישה השביעית בתולדותיה, והגדולה ביותר שביצעה עד כה.

פלייטק , שנסחרת כרגע לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר, רוכשת את PT Turnkey Services תמורת 140 מיליון דולר אירו (196 מיליון דולר) במזומן. המוכרת היא Worldwide Online Enterprises, והרכישה צפויה להיסגר עד סוף הרבעון השני של השנה.

מהודעת פלייטק עולה, כי PT היא חברה בבעלות שגיא עצמו, קרי מדובר בעסקת בעלי עניין. פלייטק, כך מסתבר, קיבלה ברגע הנפקתה אופציית call לרכוש חברות Affiliates (חברות המשווקות אתרי הימורים מקוונים של חברות אחרות), שבבעלות שגיא.

לפי תנאי העסקה, בשלב ראשון תעביר פלייטק לשגיא 140 מיליון אירו במזומן, בחמישה תשלומים שווים על פני שנתיים וחצי; בשלב שני, בהתאם לביצועי הפעילויות הנרכשות במהלך 3 השנים שאחרי השלמת הרכישה, תעביר החברה לבעל השליטה בה 140 מיליון אירו נוספים, בארבעה תשלומים שווים על פני שנה וחצי (זאת בתנאי שכפולת מכפיל 7 על הרווח EBITDA שיציגו הפעילויות בשנת 2014, תהיה גבוהה מהתמורה הראשונית). במילים אחרות, שווי הרכישה יכול להגיע לסכום של 280 מיליון אירו (392 מיליון דולר).

פלייטק תממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים ומתזרימי מזומנים עתידיים. נכון לסוף השנה שעברה יש לחברה בקופה 96 מיליון דולר.

ארבע חטיבות נפרדות

הודעת פלייטק מגלה, כי אשתקד עמדו הכנסות PT על 90.2 מיליון אירו, ואילו הרווח EBITDA (בנטרול מימון, מס, פחת והפחתות) עמד על 18.9 מיליון אירו. נתונים אלו ממחישים, כי PT נרכשת כרגע לפי מכפיל EBITDA של 7.4 - די דומה למכפיל שבו מתנה החברה את התמורה הנוספת.

PT, כך עולה מההודעה, תכלול ארבע חטיבות פעילות נפרדות, שיוקמו מיד לאחר השלמת הרכישה: הראשונה תיקרא חטיבת שירותי שיווק, ותעניק ניהול Affiliates, ניהול בסיס לקוחות, ניתוח סטטיסטי של נתונים ושירותי שיווק ופרסום; החטיבה השנייה תיקרא שירותי תפעול, ותעניק תמיכה טכנית מסביב לשעון למפעילי האתרים; החטיבה השלישית תיקרא שירותי ייעוץ, ותעניק למפעילים ייעוץ על אמצעי תשלום ובקרה כספית; ואילו החטיבה הרביעית תיקרא שירותי ניהול רשת, ותנהל את התפעול היומיומי של רשת הפוקר של פלייטק (iPoker).

במילים אחרות, PT תעניק פתרון כולל, מקצה אל קצה, למפעילי אתרי הימורים מקוונים, וכך תהפוך פלייטק לחברה של One Stop Shop.

פלייטק מתכננת להעביר את הפעילות הנרכשת לחברת אחזקות שתוקם לצורך מטרה זו, ותחתיה לאחד חלק מפעילויות החברה הממוזגת. למהלך זה יש משמעות רבה.

"רכישה זו תאפשר לפלייטק להפוך לספק בלעדי של מגוון פתרונות לענף ההימורים המקוונים, והדבר נכון בעיקר לשווקים שעומדים להפוך את ההימורים המקוונים לחוקיים בין גבולותיהם", נאמר בהודעה.

PT תעסיק לפחות 850 עובדים, רובם בבולגריה ובפיליפינים. לחטיבת שירותי השיווק, כך מציינת פלייטק, יש כרגע 5 לקוחות (כולם לקוחות של פלייטק) - 4 מהם בשווקים שבהם ההימורים המקוונים חוקיים ו/או כאלה שעומדים להפוך פעילות זו לחוקית. לשאר שלוש החטיבות יש הסכמי פעילות עם למעלה מ-60 לקוחות.