לא רק רמי לוי: דודי ויסמן יתפקד כמפעיל סלולרי וירטואלי

קבוצת אלון בבעלותו של ויסמן קיבלה משר התקשורת רישיון לשמש כמפעיל MVNO על גבי רשת קיימת ■ בכך יצטרף לרמי לוי, איתוראן, הום סלולר וקבוצות נוספות

שר התקשורת משה כחלון העניק לחברת "אלון סלולר", המוחזקת על-ידי אלון החזקות ברבוע כחול ישראל ואלומיי קפיטל בע"מ שבשליטת דודי ויסמן, רישיון MVNO - רישיון להענקת שירותים סלולריים על בסיס תשתית ציבורית קיימת של מפעיל סלולרי אחר, בכפוף למשא-ומתן על מחיר השימוש ברשת.

עד כה הגישו בקשה לקבלת רישיון MVNO, עוד 12 חברות נוספות: איתוראן, פרי טלקום, רמי לוי, בינת סמך, הום סלולר ו-T2T תקשורת כבר קיבלו רישיון. דואר ישראל, טלקום 365, גלי פון, מרתון 018, עזי תקשורת ו-012 מובייל טרם קיבלו.

הכנסת מפעילים וירטואליים לתחום הסלולר הינה חלק מהפעולות של משרד התקשורת להגברת התחרות בשוק הסלולר ולהורדת המחירים לצרכן. צעד זה מצטרף לשורת צעדים נוספים שבוצעו לאחרונה לצורך השגת מטרה זו, ובהם הפחתת דמי הקישוריות, הפחתת קנסות המעבר בין החברות, ואיסור על נעילת המכשיר ל-SIM זר. במקביל, מקדם המשרד את נקיטת צעדי ליברליזציה בייבוא מכשירים סלולריים.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, ציין כי "כניסת מפעילים סלולריים וירטואליים היא צעד נוסף בדרך להגברת התחרות בענף הסלולר, זאת בנוסף לשתי חברות סלולריות נוספות בעלות תשתית תקשורת. אני מאמין כי במהלך השנה נראה בישראל חברות סלולריות חדשות, אשר יתחרו על לב הצרכנים עם הצעות אטרקטיביות".