3 שעות מכאן, חצי שעה מלוב: ככה עושים קרנבל במלטה

מוזיקה, אלכוהול ונשים יפות בתחפושות מינימליסטיות - לא, לא מדובר על ריו דה ז'נרו אלא דווקא על הקרנבל של מלטה, שהתקיים במרחק יריקה ממקום מושבו של קדאפי ■ תיעוד מיוחד

כתבתו של עומר רבין

צילום: אריאל שלג

עריכת וידיאו: איתן בייגל

בתוך המציאות הקשה של המזרח התיכון, השגרה הלוחצת והחיים המייתקרים - לא פלא שכולנו מוצאים את עצמנו ממריאים בדמיון מדי פעם למחוזות אקזוטיים של הקרנבל בריו. אבל שעה שדרום אמריקה נשארת רחוקה, וחלום הקרנבל שם כולל טיסה יקרה ושהייה במחירים גבוהים נוכח התפוסה המלאה במלונות - צומחת אלטרנטיבה ראויה במרחק 3 שעות טיסה בלבד מנתב"ג.

מלטה, סוד שמור של אבירים בצורת אי מבודד בין דרום איטליה ללוב, רחמנא ליצלן, מציעה אווירת קרנבל שמחה במיוחד עם טאץ' מזרח תיכוני ומחירים סבירים במיוחד. עם צבעים מרעישים, לא פלא שהיא מצליחה לסחוף גם את הישראלים.

ג'ני אדאמס, בעלת סוכנות תיירות מקומית העובדת עם חברת "קשרי תעופה" מישראל, מספרת כי מספר התיירים הישראלים זינק ביותר מאלף אחוז בשנה האחרונה. הנטישה של הישראלים את טורקיה והרצון לראות משהו מחוץ ליעדים הקבועים של מערב אירופה הולידו ביקוש חסר תקדים ליעד הזה. יותר ממיליון תיירים מגיעים מכל העולם למלטה מדי שנה, כשגם ההפגזות בלוב כמה מאות בודדות של קילומטרים דרומה משם לא מטרידות את המקומיים או את המבקרים אותם.

במלטה חששו השנה כי קדאפי יהרוס את החגיגה הנמשכת מספר ימים בבירה וולטה וגם באי הסמוך גוזו. בקרב חוגים שונים בציבור במלטה אפילו טענו כי לא ראוי יהיה לחגוג ברחובות, שעה שכל-כך הרבה פליטים ועובדים זרים שנמלטו מלוב נמצאים על חופיו של האי הקטן - ובכל זאת, המציאות הוכיחה אחרת.

בעוד שטיסה לדרום אמריקה תעלה הרבה מעבר לאלף דולר לאדם אחד - טיסה למלטה בחבילת טוס וסע הכוללת גם רכב צמוד תעלה פחות מ-450 דולר, סיבה טובה לישראלים לקרוץ לעבר היעד החדש.

לצד חגיגות הקרנבל המסורתיות, מציעה מלטה גם שלל אתרים היסטוריים עתיקים, כפרי דייגים קטנים, אזורי קניות, בתי-קזינו, מסעדות מפנקות ובעיקר אנשים חייכנים עם טמפרמנט ים-תיכוני חם מזג אך נעים - קרקע נוחה להעביר בה לילה של חגיגות, אבל גם בוקר שקט של היכרות עם התרבות המלטזית.

עוד על אפשרויות התיור באי המזרח התיכוני, הטיסות והמחירים - בכתבה השנייה בסדרה בשבוע הבא.