התשובה לטבח באיתמר: הרחבת בנייה בהתנחלויות

"מעריב": נתניהו כינס אמש דיון חירום ודרש משר הביטחון לחתום על מכרזים לבניית מאות יחידות דיור בגושי ההתנחלויות ביהודה ושומרון

כתגובה לטבח המזעזע של משפחת פוגל ביישוב איתמר בליל שבת החליט אמש (שבת) צוות השרים להתיישבות לאשר בנייה בגוש עציון, מעלה אדומים, אריאל וקריית ספר. מדובר בבנייה מדודה של כמה מאות יחידות בתוך גושי ההתנחלויות. כך מדווח "מעריב".

בדיון שהתקיים אמש בלשכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקריה בתל אביב, דרש ראש הממשלה משר הבטחון, אהוד ברק, לחתום על מכרזים בגושי ההתיישבות לבנייה של לפחות עשרות יחידות דיור חדשות. המדובר ביישובים שמזה חודשים ארוכים מסרב ברק, שהוא הריבון ביהודה ושומרון, לחתום על מכרזי בנייה בתחומם. למעשה, בפועל מתקיימת שם כעת הקפאת בנייה.

בדיון, שהיה בטחוני במהותו, השתתף גם השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, ראש אמ"ן אמיר כוכבי וראש השב"כ, יובל דיסקין. נתניהו אף עדכן את מזכירת המדינה הילארי קלינטון, שהתקשרה אליו אתמול והביעה את זעזועה מהטבח.

נתניהו עומד בקרוב לשאת נאום מדיני, שזכה לכינוי "בר אילן 2", בשאיפה לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים, או לכל הפחות להוריד מישראל את הלחץ הבינלאומי. עם זאת, ולמרות זהירותו של נתניהו בכל הקשור לבנייה בהתנחלויות, נתניהו סבור שאסור להשאיר את האירוע הטראגי ללא תגובה בעלת משמעויות פוליטיות ומדיניות.