יפן: נזקים בהיקף של עד 50 מיליון שקל לכלל ביטוח והמלט

48 שעות לאחר רעידת האדמה העזה שפקדה את יפן - החברות הציבוריות בת"א מתחילות לדווח על הנזקים הצפויים להן ■ ברודגייט, חברה בת של כלל ביטוח, חשופה לנזק שמוערך ב-45 מיליון שקל ■ המלט: מחסן של החברה הבת נפגע - נזק של עד 1.4 מיליון דולר

מימדי האסון ביפן הולכים ומתבררים בשעות האחרונות. גורמים רשמיים ביפן מדווחים היום (א') כי ככל הנראה מניין ההרוגים באסון מגיע לכ-11,000 איש באסון רעידת האדמה וגלי הצונאמי - כך מדווח העיתון הגרמני "דר שפיגל". כמו כן דווח בסוכנות בלומברג על עלייה ברמת הקרינה הרדיואקטיבית בסביבת הכור הגרעיני שהותך ביפן, מעבר לרמה המותרת על ידי הרשויות היפניות. חברת Tokyo Electric Power המפעילה את הכור מסרה כי לא נגרם נזק למבנה עצמו.

מכלל ביטוח נמסר כי בעקבות נזקי הטבע בסוף השבוע האחרון ביפן, חשופה ברודגייט, חברה בת בבעלות מלאה של החברה, החברה בתאגיד הביטוח הלונדוני לוידס, לנזק שמוערך באופן ראשוני, על פי מודל, בסכום של כ-28 מיליון שקל (בגין שנת החיתום 2010). נזק זה אינו כולל את עלות רכישת הכינון לביטוחי המשנה, שבהם מבוטחת ברודגייט, שמוערכת בסכום (בשייר) של בין 11 ל-17 מיליון שקל.

חשיפה זו הינה בנוסף לחשיפת ברודגייט לנזק בגין רעידת האדמה שארעה בניו זילנד ביום 22 בפברואר המוערכת בהערכה ראשונית (על בסיס נסיון העבר של החברה מנזקי רעידת אדמה קודמת שארעה בניו זילנד בחודש ספטמבר 2010 ועל בסיס הערכות השוק לנזק הכולל שארע בחודש שעבר בניו זילנד) בסכום של כ-18 מיליון שקל בגין שנת החיתום 2010 ובכ-14 מיליון שקל בגין שנת החיתום 2011 (כולל עלות רכישת הכינון בגין נזק זה).

חברת המלט דיווחה הבוקר כי מכירות חברת הבת של המלט ביפן היוו כ-15% ממכירות החברה בשנת 2010. משרדי החברה הבת ביפן לא נפגעו ולכל עובדיה שלום. המחסן בו מוחזק המלאי של החברה הבת ואשר עלותו וסכומו בספרי החברה הבת נאמד בכ-1.4 מיליון דולר נפגע ועדיין קשה לאמוד את הנזק שנגרם לו ועד כמה נזק זה ישופה על ידי חברות הביטוח המבטחות מלאי זה.

מעבר לכך, בשלב זה קשה להעריך את השפעתה של רעידת האדמה על פעילות החברה הבת ביפן המושפעת גם מהשלכות רעידת האדמה על לקוחות חברת הבת. יחד עם זאת, בשלב זה, מעריכה הנהלת המלט, שעם ההתאוששות מרעידת האדמה תמשיך חברת הבת בפעילותה ותתמוך בצורכי הלקוחות בטריטוריה זו.