ייצוגית ב-75 מיליון שקל נגד איתוראן בגין אפליית מחירים אסורה

לטענת התובע, לקוחות איתוראן אשר מחויבים ביטוחית להתקין ברכבם את מערכת האיתור מחויבים במחיר מלא - לעומת לקוחות שאינם מחויבים ביטוחית, מהם גובה איתוראן מחיר מופחת

בקשה לתובענה ייצוגית בסכום של 75 מיליון שקל הוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד חברת איתוראן , בטענה של אפליית מחירים אסורה בין לקוחות המחויבים להתקין מערכת איתור לבין כאלה שלא.

לטענת התובע, אנטולי סימנובסקי, המיוצג בידי עורכי הדין יוחי גבע ואמיר ישראלי, לקוחות אשר מחויבים ביטוחית להתקין ברכבם את מערכת האיתור, המכונים בתביעה "לקוחות שבויים", מחויבים במחיר מלא - לעומת לקוחות אשר אינם מחויבים ביטוחית, מהם גובה איתוראן מחיר מופחת.

בכתב התביעה נכתב כי איתוראן אימצה פרקטיקה אסורה על-ידי חברה שהוגדרה כמונופול, וכתוצאה מכך היא מחזיקה באותם לקוחות ומנצלת לרעה את כוחה בשוק.

עוד צוין כי השירות שמספקת איתורן מחייב שימוש במוצרים הנלווים, אשר בלעדיהם אין ערך למוצר עצמו. לטענת התובע, החברה מאפשרת הנחה של 20% מהמחיר המלא לבעלי רכבים שאינם מחויבים בהתקנת המערכת.

עו"ד גבע הגדיל ועשה והתקשר בעצמו, כך מצוין בתביעה, לחברת איתוראן וביקש לברר את המחיר ללקוח חדש אשר אינו מחויב ביטוחית להתקנת המערכת. במסגרת השיחה, נכתב, מסר נציג השירות כי דמי המנוי ללקוח שאינו מחויב עומד על 41.76 שקל לחודש, לעומת 51.04 שקל לרכב ללקוח המחויב, וזאת מטעמים של "שיקולים שיווקיים".

התובע מעריך, למרות שאין בידו את הנתונים המדויקים, כי כמות הלקוחות של איתוראן, לאורך 7 השנים האחרונות, עומד על 200 אלף איש. מתוכם, כך הוא ממשיך ומעריך, 150 אלף מחויבים להתקין את המערכת, וסך כל הנזק שנגרם לכל אחד מהם עומד בממוצע על סכום של 500 שקל, כך שחישוב הנזק הכולל עומד כאמור על 75 מיליון שקל.

מאיתוראן נמסר בתגובה: "תגובת איתוראן: "לחברה לא הגיעה התביעה, ולכן היא אינה יכולה להתייחס לנושא".