לאחר יותר מחודש: הזרמת הגז המצרי לישראל תחודש

EMG הודיעה ללקוחותיה כי תחדש את הזרמת הגז ב"הדרגתיות" ■ אמפל דחתה כבר 3 פעמים את מועד חידוש אספקת הגז מתחילת פברואר

לאחר יותר מחודש, גוברות הערכות כי אספקת הגז המצרי לישראל תחודש מחר (ב'). אמפל, המחזיקה ב-12.5% ממניות ספקית הגז המצרית EMG, דחתה כבר 3 פעמים את מועד חידוש אספקת הגז.

EMG, נזכיר, הקימה בשנת 2008 צינור גז מאל-עריש לאשקלון בעלות של כ-460 מיליון דולר.

אספקת הגז ממצרים לישראל הופסקה בסמוך לפרוץ המהומות במצרים, ב-5 בפברואר, לאחר פיגוע חבלני שפגע באחת מתחנות המדידה לאורך הצינור המוביל גז מתעלת סואץ לאל-עריש שבצפון סיני.

גורמים בקבוצת מרחב אישרו כי החברה הודיעה ללקוחותיה כי תחדש את הזרמת הגז החל ממחר בהדרגתיות.

נזכיר כי לפני שבוע בדיוק דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי מומחים במצרים דורשים להעלות את מחיר הגז לישראל. לדברי אותם מומחים, הגז עולה הרבה למדינה והוא בזבוז מבחינת העם המצרי. לפי הדיווחים, מצרים הפסידה 9 מיליון ביום בשל הייצוא המצרי של גז במחיר נמוך.

איברהים יוסרי, לשעבר שגריר במשרד החוץ המצרי, הנמנה עם יוזמי הדרישה להעלות את מחיר הגז לישראל, אמר: "יש לנו כבר פסק דין מבית המשפט העליון במצרים לעדכן את מחירי הגז לפי מחירי הנפט העולמיים. העם המצרי יזכה למיליארדי דולרים בעקבות העלאה כזאת".

בידיעה צוין שכעת זמן נוח למצרים להעלות את מחירי הגז ולפתוח הסכמים עם ישראל, כיוון שאין לישראל תחליף מיידי להספקת הגז ממצרים. EMG מספקת כ-40% מתצרוכת הגז של ישראל.