נוקיה תשלם למנכ"לה בונוס נדיב עבור עזיבת מיקרוסופט

הבונוס בסך של 6 מיליון דולר נוסף למשכורת הבסיס של סטפן אלופ המסתכמת ב-1.4 מיליון אירו בשנה ■ במקביל, הודיעה גם ענקית האינטרנט גוגל על תשלומי בונוס לבכיריה

יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, נוקיה הפינית, תשלם למנכ"ל שלה, סטפן אלופ, יותר מ-6 מיליון דולר בתשלומים חד-פעמיים בגין מעברו לנוקיה ממיקרוסופט בספטמבר אשתקד. כך עולה מדו"ח שהגישה החברה בסוף השבוע. על-פי הדיווח, נוקיה שילמה לאלופ באוקטובר אשתקד 3.18 מיליון דולר ובאוקטובר השנה תשלם לו 3 מיליון דולר נוספים. סך משכורת הבסיס של אלופ היא 1.4 מיליון אירו, קצת פחות ממשכורת קודמו בתפקיד.

במקביל, הודיעה גם ענקית האינטרנט גוגל על תשלומי בונוס לבכיריה. מייסדי החברה, לארי פייג' (שיתמנה למנכ"ל באפריל) וסרגיי ברין, לא קיבלו תגמולים נוספים, כמו גם המנכ"ל היוצא, אריק שמידט. בינואר הודיעה גוגל כי תעניק לשמידט מניות ואופציות מניות בשווי כולל של 100 מיליון דולר.

על-פי הדו"ח, גוגל העניקה בונוסים בשווי כולל של כ-9 מיליון דולר ומניות בשווי 50 מיליון דולר לארבעת מנהליה הבכירים. מנהל הכספים הראשי, פטריק פיצ'ט, קיבל בונוס של 2.7 מיליון דולר ומניות בשווי 15 מיליון דולר; מנהל העסקים הראשי, ניקש ארורה, קיבל בונוס של 2.7 מיליון דולר ומניות בשווי 20 מיליון דולר; אלן יוסטס, סגן נשיא בכיר להנדסה ומחקר, קיבל בונוס של 1.8 מיליון דולר ומניות בשווי 10 מיליון דולר וסגן נשיא בכיר לניהול מוצרים, ג'ונתן רוזנברג, קיבל בונוס של 1.7 מיליון דולר ומניות בשווי 5 מיליון דולר .