מצעד האפליקציות לאייפון ואייפד: מתחרה ל"אנגרי בירדס"?

רונה בן-דוד, מנכ"לית OnTheMob, במדור שבועי המסקר את זירות האפליקציות באייפון ובאייפד ■ והפעם: מחמאות לאפליקצית האייפד החדשה של של חדשות ערוץ 2

אפליקציות 13/03/11
 אפליקציות 13/03/11

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיבOnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) אייפד (iPAD) ואנדרואיד. בכל שבוע נעקוב כאן אחר המתרחש בחלק מחנויות האפליקציות, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-09.03.11, יום רביעי בשעה 23:48.

האיי-פד מתעורר

פעם, כבר שכחנו, היו לא מעטים שטענו שלטאבלט אין מקום בין המכשיר הסלולרי למחשב, שהוא סוג של יצור כלאיים. עכשיו, לאחר שהאייפד הושק רשמית בישראל ולקראת השקתו הקרבה של האייפד 2 המבטיח לנו הרים וגבעות, חנות האפליקציות הישראלית לאייפד מתעוררת. יותר חברות מבינות שיש משהו אחר במכשיר זה ומייצרות עבורו אפליקציות ייעודיות, בנוסף ובמקביל לשוק החי והבועט באייפון.

מאקו שוב פתחו ראשונים וערוץ 2 במקום הראשון השבוע, עם אפליקציית אייפד מצויינת. HOT משיקים גרסה חדשה לאפליקציה שלהם.

לאפליקצית האייפד של חדשות ערוץ 2 יש ממשק פשוט, נוח ומתאים בדיוק למטרת צפייה בתכני וידיאו או קריאה/כתיבה של קסט. המסך הראשי מורכב משורת מבזקים עליונה, טאב של כותרת ראשית וכותרות משנה מצד שמאל וכתבת וידיאו או מהדורה און ליין מצד ימין. מלמטה גלגלת של כל התכנים הזמינים לצפייה. גם הגולשים משבחים.

הוט השיקו גרסת אייפד לאפליקציית HOT VOD. במסך הראשי אפשר למצוא את הקטעים החדשים, המומלצים והכי נצפים בצפייה חינם ובנוסף ניתן לצפות בכל הסדרות או בתכנים על פי ערוצים כשעל רובם יידרש תשלום של 4.99 דולר לצפייה בעונה כולה. הפרק הראשון ניתן לצפייה בחינם.

HOT הם אחד מגופי התוכן הראשונים בישראל שגובה תשלום על תכני VOD דרך אפליקציית אייפד. מסחרית, אין ספק שזה נכון, גם אם דברים אמורים בישראל בה גולשים לא ממהרים לפתוח את הארנק ברשת.

אייפון

לקראת הפסח, אפליקציה שימושית למטיילים בחו"ל: לצד חיפושי הדילים, כדאי לחפש גם דרכים מוזלות לשיחות עם המשפחה והמשרד מחו"ל. מלבד וויבר או סקייפ הפופולריות, גם סלקום נותנת אפשרות מוזלת יותר לחיוג מחו"ל עם אפליקציית Cellcom Link המאפשרת לשוחח מחו"ל דרך מספר הסלקום הרגיל, החל מ-1.5 אגורות לדקה. זול.

האפליקציה עובדת על שיחות דרך רשת האינטרנט האלחוטית. יתרון מרכזי שלה על סקייפ או וויבר הוא שניתן לחייג או לשלוח SMS ישירות מספר הטלפונים, תוך שימוש במספר הסלקום האישי, דומה לצורה בה משתמשים בסלקום האישי בשיחות מקומיות. עניין נוסף ומשמעותי הוא שאין צורך שמקבל השיחה יהיה רשום לאפליקציה,ניתן לחייג או לשלוח SMS לכל מי שרוצים. על מנת להפעיל את השירות יש להוריד את האפליקציה ולהצטרף לאחת מהחבילות המוצעות - 1,000 דקות ב-69 שקל או חבילה לשלושה חודשים אשר כוללת 3,000 דקות בחודש ב-138 שקל. אם לא נרשמתם לחבילה והוצאתם שיחה מזדמנת, היא תעלה לכם 1 שקל - בכל מקרה, זה יותר זול מעלות שיחה דרך המפעיל המקומי בחו"ל.

האם מסתמן מתחרה ראוי ל"אנגרי בירדס"? במקום הראשון באפליקציות בתשלום ממוקם כבר כמה שבועות משחק שלא ניתן להתעלם ממנו - Tiny Wings. במשחק זה המטרה היא לסייע לציפור קטנה ושמנה לגלוש ולעוף בין הרים וגבעות, לאסוף מטבעות משך יום שלם - מרגע הזריחה ועד השקיעה. אולי יש משהו בדמויות ציפורים שגורם להצלחה בחנות האפליקציות. הגרפיקה במשחק מיוחדת והמוזיקה נעימה. בהתחלה נראה שנורא פשוט וקל לעבור שלבים, אבל זה מסתבך. שווה 0.99 דולר.

במקום התשיעי - Mr. Weather. מפתחי האפליקציה בחרו את "דני רופ" שלהם, קרפד נחמד וחביב שיעדכן אתכם במזג האוויר באותו היום ובמקום בו אתם נמצאים. האפליקציה מזהה את מיקום הגולש ומראה את הקרפד עם מאפיינים מתאימים לאותו מזג אוויר (צעיף, מטרייה, משקפי שמש וכו) יחד עם הטמפרטורות המקומיות. שימושי בארץ ובעיקר בחו"ל. משעשע ויכול להתאים לילדים שעושים בעיות עם הבגדים בבוקר...

במקום ה-27 - האפליקציה ht של קבוצת אתרי הטכנולוגיה ht בנושא קולנוע ביתי, אודיו, טכנולוגיה, גאדג'טים, סלולרי ועוד. האפליקציה מאפשרת גישה לפורומים, שיתוף פייסבוק וטוויטר וקריאת מאמרים וחדשות בנושאים רלוונטיים. ht התחילה את השבוע גבוה, בין המקומות הראשונים בחנות, וירדה מהר יחסית. זאת למרות שהנושאים בהם היא נוגעת בדרך כלל רלוונטיים לגולשי אייפון.

היוזמה יפה, אבל הביצוע פחות. האפליקציה מנסה להיות אתר אינטרנט: היא עמוסה תכנים ואפשריות ללא התאמה ליכולות האייפון. חבל.

OnTheMob היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com