"לוויתן": אסדת הפרייד תחל בקידוח כבר מחר או מחרתיים

האסדה תחל בקידוח האימות ב"לוויתן 2"; ה-Sedco Express ממשיכה להימצא במאגר ■ לפני שבוע הגדילו השותפות את התקציב ל-190 מיליון דולר

קידוח "לוויתן" מעביר הילוך. אסדת הקידוח Pride North America הגיעה לישראל ותחל בקידוח האימות ב"לוויתן 2" כבר מחר או מחרתיים. ה-Pride תקדח במקביל לאסדה הנוכחית, ה-Sedco Express, ותבצע את מבחני ההפקה ב"לוויתן 2".

נציין את אבנר ודלק קידוחים , השותפות ב-22.67% מהזכויות הקידוח כ"א, וכן את רציו , המחזיקה ב-15% מהזכויות.

נזכיר כי השוק ממתין לתוצאות קידוחי הנפט ב"לוויתן" ,כאשר על פי הערכות, בשכבת הנפט השנייה, הנמצאת בעומק של 5,800 מטר, קיימת הסתברות של 17% להימצאות עתודות נפט בר הפקה בהיקף של 3 מיליארד חביות. בשכבת המטרה השלישית, בעומק של 7,200 מטר, ישנה הסתברות של 8% להימצאות מאגר נפט בהיקף של 1.2 מיליארד חביות נפט.

בשבוע שעבר עדכנו השותפות בקידוח כי אישרו את תוכניות העבודה והתקציבים שנקבעו ע"י נובל אנרג'י, מפעילת הפרויקט. תקציב קידוח "לוויתן 1" עשוי להגיע לכ-190 מיליון דולר לעומת התקציב המקורי שנקבע על 150 מיליון דולר.

על פי הסיכומים, קידוח "לויתן 2" מתוכנן להתחיל בעוד שבוע וצפוי להימשך כ-3 חודשים. עלותו הכוללת של הקידוח מוערכת בכ-70 מיליון דולר. מבחני ההפקה עשויים להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות בתקציב מוערך של כ-34 מיליון דולר.