רשת קפה לנדוור במו"מ למיזוג עם רשת מקס ברנר

קפה לנדוור צפויה להפעיל את רשת מקס ברנר במודל של זכיינות ■ קבוצת שטראוס, בעלת מקס ברנר, התקשתה לפתח את הרשת בארץ

רשת קפה לנדוור בדרך למיזוג עם רשת מקס ברנר ישראל. ל"גלובס" נודע כי בין קבוצת שטראוס, בעלת מקס ברנר, לרשת לנדוור מתנהל משא-ומתן להעברת הרשת בישראל לקפה לנדוור, במודל של זכיינות.

רשת מקס ברנר היא רשת מבודלת הפועלת בקונספט מיוחד סביב שוקולד פרימיום איכותי וממותג. הרשת מונה 6 סניפים בישראל בערים תל-אביב, הרצליה, ראשון-לציון ונתניה ועוד 31 סניפים בחו"ל - אוסטרליה (25), בארה"ב (3), בסינגפור (2) ובפיליפינים (1).

הרשת זוכה להצלחה מיוחדת בחו"ל, ובסניפים במנהטן ובלאס וגאס למשל משתרכים בדרך-כלל תורים ארוכים.

בישראל הרשת לא הצליחה להתפתח, ונראה כי היא סובלת מבעיות ניהוליות. ייתכן כי מסיבה זו הוחלט בקבוצת שטראוס להעביר את הרשת לזכיינות.

רשת קפה לנדוור הוקמה בשנת 2004. המותג לנדוור, לרבות בית הקלייה והפעילות הקמעונאית, נמצאים בבעלות שלי פדרמן, אחיו של דיוויד פדרמן. רשת בתי-הקפה נמצאת בבעלות עופר קורן, ניר כספי ואורן מאור.

הרשת מונה 10 סניפים בתל-אביב, ראשון לציון, רחובות והוד-השרון. בעוד כחודש צפויה הרשת לחנוך סניף נוסף במרכז שוסטר ברמת-אביב. 5 מתוך סניפי הרשת נמצאים בבעלות מלאה ו-5 בזכיינות. לפי תוכניות הרשת, עד סוף השנה הנוכחית היא תפתח 4 סניפים נוספים בגוש דן רבתי.

לדברי קורן, "יש לנו כמה אופציות שאנחנו בוררים מתוכן את מה שמתאים כרגע. קפה לנדוור היא אמנם רשת, אבל הקונספט הוא הרבה יותר אישי, גם בעיצוב וגם ב-DNA של המוצר. אנחנו שמים דגש מאוד גדול על איכות בכל הפרמטרים".

- מה הפוטנציאל של הרשת?

"אני חושב שנגיע לתקרת זכוכית של 50-60 סניפים ואחרי זה נצא לחו"ל. יש לנו אפשרויות לפתיחת סניפים בחו"ל, ואני לא רוצה להרחיב על כך כרגע. זה יהיה כנראה במערב אירופה".

משטראוס נמסר בתגובה כי בהמשך להתרחבות הגלובלית של מקס ברנר, קבוצת שטראוס בוחנת מודלים תפעוליים בארץ ובעולם.