צפו: הבניין שרכש דני פישמן במנהטן ב-19.5 מיליוןן דולר

גאיה נדל"ן רכשה בניין בן 5 קומות וקומה מסחרית במפלס הקרקע, בסמוך לאוניברסיטת קולומביה באפר ווסט סייד במנהטן

חברת גאיה נדל"ן הנמצאת בבעלותם של דני פישמן, אמיר ירושלמי וקן וולי, רכשה בניין דירות במנהטן תמורת 19.5 מיליון דולר. מדובר בבניין בן 5 קומות וקומה מסחרית במפלס הקרקע, שנמצא סמוך לאוניברסיטת קולומביה באפר ווסט סייד במנהטן. הבניין שימש בעבר כבית דירות ועבר הסבה להוסטל.

"קנינו את הנכס מקבוצת משקיעים", סיפר ל"גלובס" דני פישמן. "יש בבניין 35 דירות בגדלים שונים שאפשר להשכיר או למכור ועוד חמש חנויות. אנחנו מתכננים בשלב הראשון למכור רבע מהדירות בבניין ונכון לעכשיו להשכיר את השאר ואת החנויות".

לדברי פישמן, "היצע הדירות בבניין כולל דירות פנטהאוז של כ-170 מ"ר עם גג פרטי, דירות גן, שהן מצרך נדיר במנהטן, בגודל של 160 מ"ר עם חצר של 50 מ"ר ודירות קטנות יותר של בין 70 ל-100 מ"ר. בבניין לובי, איש אחזקה שנמצא במקום 24 שעות, חדר כושר, חדר משחקים לילדים, גג ציבורי וחצר".

לדברי פישמן, החברה טרם קבעה באיזה מחיר יימכרו הדירות כאשר בסביבת הפרויקט נמכרות היום דירות בסביבות ה-7,000 דולר מ"ר ופנטהאוזים בכ-8,000 דולר למ"ר. עוד סיפר פישמן כי לפני המשבר הכלכלי, ב-2007, נמכרו באזור דירות דומות בטווח מחירים של בין 8,000 ל-10,000 דולר למ"ר.

את הבניין רכשו ירושלמי, וולי ופישמן מהמשקיע הישראלי גל סלע, שרכש את הבניין ב-2005 בכ-6.7 מיליון דולר עם שותף נוסף. השניים השקיעו עוד כ-6 מיליון דולר בשיפוץ פנימי של הבניין והפכו אותו לבית דירות יוקרתי. לאחר השיפוץ וההשקעה הכספית הגדולה נקלעו השניים לקשיים בשיווק הדירות, ולאחר תקופה הפכו את המבנה להוסטל, למרות שזה לא היה ייעודו המקורי. באפריל 2010 סגרו הרשויות את הבניין בעקבות שינויי הייעוד שלא היה מאושר.

מדובר בבניין השני אותו רוכשת גאיה נדל"ן בתקופה האחרונה באזור זה של מנהטן. לפני כחצי שנה רכשה החברה בניין הכולל 48 דירות המיועדות לשכירות מאיש העסקים לארי גלאק תמורת כ-17 מיליון דולר באחד מהאזורים היקרים ביותר בעיר בסמוך לסנטרל פארק. החברה מתכוונת לפעול כדי לשנות את ייעוד הדירות במקום משכירות למכירה.