קרן שמרוק תשקיע 8 מ' ד' נוספים בחב' התרופות מדיסון

זרוע ההשקעות של משפחת ישראל הודיעה על השקעה נוספת בחברה ■ בכך תעלה אחזקתה של שמרוק בחברה ל-23% ■ מדיסון מעסיקה כ-140 עובדים

חברת שיווק התרופות מדיסון הודיעה על קבלת השקעה נוספת של 8 מיליון דולר מקרן שמרוק, זרוע ההשקעות של משפחת דיסני בישראל. שמרוק כבר מחזיקה 13% בחברה ועם ההשקעה הנוספת תעלה אחזקתה בה ל-23%. מדיסון היא חברה פרטית המעסיקה כ-140 עובדים ורושמת הכנסות שנתיות של כ-80-100 מיליון דולר ומתמחה בשיווק תרופות וציוד רפואי.

שמרוק השקיעה לראשונה במדיסון ב-2006, אז התמחתה מדיסון בשיווק תרופות בלבד, והעסיקה כ-30 עובדים. מאז הרחיבה את פעילותה מאוד, ובעקבות זאת כנראה הגיעה ההשקעה הנוכחית. שמרוק מגדירה את עצמה כחברת פרייבט אקוויטי המשקיעה בחברות בצמיחה מהירה, ומדיסון אכן ענתה על התנאי הזה.

"אנחנו מייצגים בישראל בעיקר את חברות הביוטק שהצליחו לשרוד בשוק מבלי להירכש על-ידי חברת ענק", אומר מאיר יעקובסון, מייסד ומנכ"ל החברה. "חברות הביג פארמה פתחו בעשור האחרון נציגויות עצמאיות בישראל, אך לחברות בגודל ביניים לא משתלם להקים פעילות משלהן בדרך כלל, ולכן הן מיוצגות על ידינו, או על-ידי אחת המתחרות שלנו כמו ניאופארם או מגהפארם".

כך, מדיסון מייצגת חברות עם מכירות עולמיות של בין 2 מיליארד ל-30 מיליארד דולר בשנה, כאשר בדרך כלל חברות אלה מתמקדות בשוקי נישה, שם התחרות מול ענקיות הפארמה פחותה. מדיסון מייצגת את אמג'ן, ביוג'ן (המתמחה בנוירולוגיה ומוכרת מהטיסברי, התרופה לטרשת נפוצה המתחרה בקופקסון של טבע), שייר (המתמחה במחלות יתום ומוכרת מהתרופה המתחרה שלה לגושה של פרוטליקס) ואיבסן (אנדוקרינולוגיה, סרטן ובוטוקס).

בעקבות ההשקעה הנוכחית בוחנת מדיסון רכישה של חברות גם בארץ וגם בחו"ל. רוב החברות בתחום שיווק התרופות הן פרטיות ומשפחתיות. האם נראה את חלקן יוצאות לבורסה בטווח הבינוני-קרוב?

"חברה יוצאת לבורסה רק אם אין לה איך לגייס כספים. זה לא באג'נדה".