עוד צרות לרוני אלרואי: עיכוב אפשרי בפרסום דוחות קמן

החברה האמריקנית המוחזקת FAvS מסרבת להעביר דוחות, ונפתח נגדה הליך משפטי בגלל העיכוב

עיכוב אפשרי בפרסום הדוחות הכספיים של קבוצת קמן לשנת 2010. לפני כשנה וחצי רכשה החברה המוחזקת תאת טכנולוגיות באמצעות החברה הבת האמריקנית שלה, פידמונט, כ-37% ממניות חברה אמריקנית בשם FAvS. החברה הנרכשת, שמספקת שירותי לוגיסטיקה, הפצה ותחזוקה למטוסים, נחשבה למנוע צמיחה חשוב לתאת, המייצרת ומשפצת אביזרים לתעשיית התעופה. אלא, שעכשיו מתברר כי FAvS מייצרת למנהלי תאת גם כאב ראש, שמתבטא באיחור בפרסום הדוחות הכספיים ובהליכים משפטיים.

בניגוד להסכמים ביניהן, FavS לא העבירה במועד את דוחותיה ל-2010, וכתוצאה מכך ייתכן שתאת לא תוכל לפרסם את הדוחות שלה בזמן, והיא מבקשת מרשות ניירות ערך אורכה להגשתם. בשל מבנה ההחזקות בקבוצת קמן, הדחייה שמגיעה מהחברה הנכדה של תאת טכנולוגיות משפיעה גם על החברות שבראש הפירמידה. כך, תאת תעשיות שמחזיקה ב-43.6% מתאת טכנולוגיות, ישאל שמחזיקה ב-79.3% מתאת תעשיות וקמן שמחזיקה ב-81.7% מישאל - כולן דיווחו היום על דחייה אפשרית בפרסום הדוחות.

בגלל הדחייה בהעברת דוחות FAvS, פידמונט (חברה בת בבעלות מלאה של תאת טכנולוגיות) הגישה תביעה נגד FAvS בארה"ב, בה היא מבקשת מתן צו שמחייב את FAvS למסור לה את הדוחות עד ל-28 במארס. ההסכם בין שתי החברות קובע ש- FAvSמחויבת להעביר את הדוחות שלה עד 65 ימים לאחר סיום השנה, ומועד זה כבר עבר. לפי הדיווח של תאת, למרות בקשות חוזרות ונשנות מצד פידמונט, FAvS סירבה להעביר לה את הדוחות.

תאת טכנולוגיות, בניהולו של ד"ר שמואל פלדל, נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי 47 מיליון דולר. ברבעון השלישי של 2010 החברה עברה להפסד על רקע ירידות ערך בהיקף 8.2 מיליון דולר, שקשורות לפידמונט. הדוחות כללו גם התייחסות לתחום החלפים, שעבר ל-FAvS במסגרת ההסכם איתה, כאשר תאת דיווחה על מחלוקת עם לקוח מתחום החלפים שדורש פיצוי על נזקים שנגרמו לו, והקצתה 700 אלף דולר כרזרבה למקרה שתצטרך לשלם פיצוי.

לא עומדת בהתניות

תוצאות הרבעון השלישי של קבוצת קמן הצביעו על הפסד של 27.3 מיליון שקל. על פי הדיווח המגזרי של הקבוצה, הפעילות בכל המגזרים, ובהם תעשייה, מסחר, קמעונות, נדל"ן, תעופה, פיננסים ואחרים, הסתיימו בהפסד. מצבת החובות הנוכחית של קמן מסתכמת ב-303.1 מיליון שקל, ו-90% ממנה מסווגים כהתחייבות לטווח קצר. זאת, לאור האפשרות שיש למחזיקי האג"ח והבנקים לדרוש את פירעון החובות, אם החברה לא תעמוד בהתניות הפיננסיות.

בעקבות הפסדיה, ירד הונה העצמי של קמן אל מתחת ל-100 מיליון שקל, וכתוצאה מכך לא עמדה החברה בהתניות הפיננסיות של האג"ח. מאז, מכרה החברה הבת ישאל את מניותיה בשתי החזקות, במטרה לשפר את מצבה הפיננסי - בחברת המצברים שנפ ובחברת הפצת דלק האמריקנית Empire Petroleum.