מנכ"ל רכבת ישראל יצחק הראל הודיע על פרישתו

הראל ימשיך בתפקידו עד לסיום תהליך בחירתו של המנכ"ל החדש ■ יצחק הראל: "אני משאיר למחליפי את הזכות של גזירת הסרטים"

מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל הודיע היום (ב') על החלטתו לסיים את תפקידו לאחר שלוש וחצי שנים בתפקיד. זאת לאחר ששב בשנית לתפקידו כמנכ"ל הרכבת לפני כתשעה חודשים, לבקשת ראש הממשלה ושר התחבורה. הראל ימשיך בתפקידו עד לסיום תהליך בחירתו של המנכ"ל החדש.

מרכבת ישראל נמסר כי במהלך השנה האחרונה הוביל הראל את רכבת ישראל להישגי שיא בתחום הפיתוח והנחת מסילות חדשות (95 ק"מ בשנת 2010) ובהצטיידות של קרונות וקטרים חדשים, ובהם - 34 קטרים, 31 קרונות מסוג 'סימנס' ו-150 קרונות דו-קומתיים.

עוד מציינים בסיכום תקופת כהונתו של הראל כי בתקופתו נחתם הסכם הפיתוח בהיקף של כ-30 מיליארד שקל , נחתם הסכם סובסידיה פורץ דרך אשר מטרתו להפוך את הרכבת מחברה תפעולית לחברה מכוונת שירות, נחתם הסכם שכר אשר לא היה בתוקף משנת 2006, מומש הסכם פרישה והתייעלות והוסדרו הדוחות הכספיים שלא נחתמו משנת 2004 וצומצם גירעון החברה באופן ניכר.

כמו כן, "התאפיינה תקופת כהונתו של הראל התאפיינה בטיפול נמרץ במקרי טוהר מידות, והוסדרו חריגות השכר בחברה", מסרו ברכבת ישראל.

יצחק הראל אמר כי "בשנים האחרונות פעלתי רבות על מנת לקדם תשתית מתקדמת עבור הצמיחה הגדולה הצפויה לרכבת ישראל בשנים הקרובות עם פתיחת הקווים החדשים והתחנות החדשות, ובייחוד לקראת המעבר לתשתית רכבות חשמליות אותה אני מקדם בימים אלו, וצפויה להזניק את רכבת ישראל לרמת שירות בדומה למדינות המתקדמות בתחום. אני משאיר למחליפי את הזכות של גזירת הסרטים".